söndag 17 maj 2009

Min första gris!

Kortfattat; JAG HAR SKJUTIT MIN FÖRSTA GRIS! Visst det är inte världens största men jag tyckte den här såg bäst ut ur grillsynpunkt! Det var ett gäng på ett tiotalet smågrisar i den här storleken och tre superstora kolsvarta grisar. Jag smög mig på dem, med övriga familjen i släptåg (min familj alltså). Jag smög upp på en kulle och sen kröp, hasade och kravlade jag mig upp på ett berg där jag la mig till rätta och spanade in vilken av de små som skulle få sätta livet till. Som synes blev det den som är på bilden. Jag hade cirka 120 meter till dem. Som tur var hade jag mina "slavar" med mig så de lastade grisen i en låda på bilen och sen åkte vi hemåt. Grabbarna somnade i bilen medans min älskade man hjälpte mig att ta ur och dra av skinnet. I morgon ska vi skicka iväg "trikinprovet" och hoppas på det bästa så vi snart kan tända grillen. Elis första kommentar när han fick se grisen var; -Åh, du har skjutit en grillgris!

Snart är klockan 21,00 och jag måste nog sticka ut ikväll igen för att se om jag ser dem, de stack nämligen över till Fogelvik efteråt, men som tur var så har jag så snälla vänner där med så jag får skjuta även där:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krypa, hasa o kravla är väl inte lämpligt för dig?! Kram N

Karro sa...

Nej, jag vet! Inte vara vaken efter nio heller....;-)