lördag 23 maj 2009

Härligt med egna grönsaker!

Nu har vi börjat att skörda från växthuset och jag måste säga det att det är verkligen extra gott när man vet att det är vi själva som har "drivit" upp det. Rocculan är jättefin och god och rädissorna likaså. Gräslöken "lånade" vi från grannens trädgård. För omväxlings skull så åt vi fisk till middag, dubbelpanerad torsk som vi stekte och till det hemmagjord gräslökssås (världens enklaste och dessutom kanongod). Bara det inte är ben i fisken så kan jag äta med god aptit.....ja, jag vet, jag är skärgårdsbo från början, så kanske just därför jag har problem med fiskben Härlig sallad och en näve otvättade rädissor!

Nu försvann allt jag hade skrivit och jag blir sååååååååååå trött! Hinner inte skriva klart bara för det, för Elis vill så gärna gå ut till hönsen och se om vi har fått någon kyckling ( har två som ruvar). Det är egentligen inte dags förens i morgon men det kan hända att någon kommer en dag tidigare.
Återkommer!


Inga kommentarer: