fredag 14 augusti 2009

Fredrik 40 år!

På natten mot den 13:onde fick vi besök av ett gäng grannar;-) Jag trodde inte att de skulle komma så när klockan var kvart över tolv kände jag mig ganska lugn över att det inte blev något nattbesök. Fredrik låg inne hos Svante och snarkade och rätt vad det var så hörde jag ett "svischande" ljud ute. Förstod direkt att det var ensilageplast och jag låg och funderade på vad de plastade in för något. Då började Isa skälla så Fredrik flög upp och gick och tittade om han såg någon. -Jag såg fyra galningar som linda in bilen i plast kom han och sa, ha, ha. Sen drog de på en "bomb" utanför sovrumsfönstret så att både F och jag hoppade högt och sen knackade de på dörren. De hade med sig öl, "pizza"-bröd, kaffe och tårta. F blev jätteglad och överaskad och vi satt och pratade och skrattade tills klockan var 02,00. Så här fin var i alla fall bilen dagen efter.
Vid 9-tiden dök F:s mamma, pappa och syster upp och vi fikade på altanen. Jag tycker det gick bra och det var bra att de kom (för allas skull.)
Efter det visste inte F vad som var på gång, jag sa bara att vi skulle åka och vara i Skorven vid 13,00. Där mötte min mor, far, lillasyster, svåger, Becka, Elina och Alvar upp och vi åkte mot Rågö för lunch. Konstigt att det samtidigt dök upp ett flygplan och landade på vattnet framför oss! Det var naturligtvis N och G som också skulle luncha med oss, KUL! Tyvärr gick tiden så snabbt så vi hade lite tidsbrist och hann inte med kaffet på Rågö. Men vi hade hur eller hur en trevlig stund och åt återigen kanongod mat hos Anita och barnen.

Fredrik och Svante i väntan på maten.
Efter det drog vi iväg till Västervik där gocart stod på schemat. Fredriks kommentar när han såg Magnus bil var underbar -NEJ, är Magnus här! Ha, ha, ha, F såg fram i mot en lätt seger... (jag var inte med och körde;-)

Det blev en tuff match och det var lite synd att det regnade men det stod mellan F och M om vem som skulle vinna. F hade bäst varvtid men det skilde bara någon hundradel så de var otroligt jämna. I finalen blev det lite "tuffa tag" så F drog på sig gul flagg och M visste att det innebar tre sekunders tillägg så M låg bakom F hela vägen in i mål för att inte riskera segernOch mycket riktigt, Magnus vann, Fredrik på andra plats och Christel på den hedrande tredjeplatsen.
Efter det fick alla som kört åka ner på stan och köpa nya kläder för de var genomblöta.
Kvällen avslutades på Saltmagasinet med en femrätters avsmakningsmeny och vinprovning.
Det var underbart gott och trevligt och jag vill härmed tacka mina systrar och svågrar
för en fantastisk eftermiddag och kväll, Fredrik var/är jättenöjd och glad. Tack, tack!!
Även ett stort tack till N och G!!!!!


Inga kommentarer: