söndag 30 augusti 2009

Många jobbiga tankar!

I fredags var jag lite duktig och bakade bullar, närmare bestämt 158 st!!! Det var riktigt kul och alldeles för länge sen jag gjorde det. Det var en bra idé du kom med N, om att jag kunde baka när jag känner mig rastlös och värdelös, som inte jobbar. Den här veckan ska jag nog baka några äpplekakor och slänga i frysen. Kan vara bra att ha om/när jag får fikagäster i höst.

Igår var vi med mamma och pappa till Mönsterås (!) för att vara med på invigningen av Södras 6-meters såg. Det kanske inte låter som världens roligaste men det var en väldigt trevlig dag. I och med att barnen är så intresserade av stora maskiner så var de jätteglada över att få se dessa gigantiska monster som fanns utanför sågen.

Här poserar Svante framför en. Det var ju inte bara maskiner som var stora, vi var ju även där för att se "världens starkaste man", "starke Magnus" som barnen säger.


Han pratade på en liten scen om; hur det kom sig att han och hans bror började träna, om när Tv4 ringde och ville ha med honom i Let´s dance och om tekniken bakom alla lyft och böjande av plattjärn. Intressant och roligt att få se hur han krossade en colaburk eller rev sönder en telefonkatalog med "bara" händerna. Sen att han lyfte en asstor sten böjde ett plattjärn och samtidigt var väldigt rolig och sympatisk gjorde ju inte uppträdandet sämre. Det var verkligen värt besöket vid sågen!!!!


När vi kom hem på eftermiddagen, frös vi in kräftorna jag kokade i torsdags (de blev supergoda), kollade på finnkampen och åt sen kräftor. Efter att barnen hade somnat drog vi igång DVD:n och kollade på "män som hatar kvinnor". Alltså den är ju för bra och läskig och tom. Fredrik sa efteråt -DEN VAR JU BRA, JU! och när han uttalar sig positivt om någon film då är den BRA.


Sov ganska länge idag och det var jätteskönt! Känner mig ganska utvilad men ändå otymplig och seg och orolig. Har börjat oroa mig för mängder med saker. Har börjat bli så rädd för svininfluensan, gravida löper ju 5 gånger så stor risk att bli drabbade. Hur ska man göra när vaccinet väl kommer, törs jag vaccinera mig när man inte vet hur biverkningarna är för bebisen.

Usch, vill bara gråta, stänga in mig och familjen och inte komma fram förrens man vet. Måste prata med människor som är insatta och kan ge mig tips och råd annars kommer jag bli knäpp (alltså knäppare än vad jag är). För övrigt känner jag mig orolig över hur det kommer att bli med ett barn till, om det kommer gå bra med förlossningen (OBS! är absolut inte rädd för förlossninegn men tänker på den), hur jag ska klara av allt, hur jag ska göra för att bygga om toaletten och vem som hjälper mig med det, när/om vi någon gång kommer att bygga på Björkö (vill ju det så gärna), hur jag ska göra för att gå ner alla kilo fett jag har lagt på mig, detta plus massor andra jobbiga tankar!
Visst jag är ju inte ensam, jag har ju min make men när hans största problem i världen (just nu) är -Hur han ska höja kapaciteten på sin skördare till att komma upp i så många m3 på en dag, som möjligt, då är det inte så lätt att diskutera mina "små" problem.
Åh, vad jag önskar att jag hade hans hjärna ibland!
Så, nu ska jag bara bryta i hop och komma igen och sen se på finnkampen, dag 2. Sport gör i alla fall det hela lite lättare.
Missförstå mig rätt med detta inlägg; Jag älskar min familj och ser med glädje fram i mot att få träffa vår lilla bebis och jag älskar när det rör sig i min mage! Har en känsla för att det har varit så här i mitt huvud åtminstone två gånger tidigare;-)
(Skönt att få skriva av sig!)

1 kommentar:

Malin sa...

Skönt att höra att det är fler som har en "gravid" hjärna. Svårt att fatta innan man varit gravid. Plötsligt börjar man tänka på alla detaljer i sitt liv, helst de detaljer som man tycker är dåliga och som man i denna stund inte kan göra något åt... och då kommer tårarna, för det är en gravids främsta vapen.... Det känns alltid som om ingen förstår... Du har ju som sagt varit där 2 gånger förut så du VET väl att det går över och man blir en normal människa igen. Själv tröstar jag mig med att folk säger att det går över, det e bara och hoppas:) Ta hand om dig!