tisdag 4 augusti 2009

Jobbig natt och dag.

Har haft en mycket jobbig natt och det har INTE berott på min graviditet utan på att Elispojken har varit jättedålig. Var i Västervik igår, det var i och för sig väldigt trevligt för vi hälsade på Mia och morbror, men Elis var hängig redan då. Han har ju haft feber lite till och från i en veckas tid men igår blev han väldigt dåsig. Gav honom panodil hela natten men febern sjönk inte nämnvärt och nu på morgonen ringde jag både till sjukvårdsupplysningen och vårdcentralen. Fick en tid 11,30 och där tittade doktorn på honom men såg inget anmärkningsvärt men vi kan ju ta en snabbsänka "i fall att". Och mycket riktigt visade den på förhöjd sänka och vita blodkroppar i blodet. Jag blev jätterädd! Han fick med sig antibiotika hem men när vi kom hem var han jättedålig så då fick jag nästan panik. Ringde sjukvårdsupplysningen igen och hon lugnade ner mig så pass att jag sansade mig och fick i honom penecelinet och en värktablett. På eftermiddagen har jag fått i honom lite av varje, med betoning på LITE men han har i alla fall spelat "tv-spel" och pratat och även skrattat lite och det känns skönt. Nu har han somnat i soffan så nu ska jag bära in honom i vår säng och själv försöka sova. Fredrik jobbar fortfarande (21,30) och Svante är på Björkö så här är väldigt tyst nu. God natt!

Inga kommentarer: