onsdag 3 oktober 2012

Så nöjd!

Från botten till toppen....nja kanske inte men jäklar vad nöjd jag är med dagen. Fick en sådan kick av Isabelles kommentar. Det är bara att inse att detta är VÅRT liv just nu. Det går ju inte att gå och vänta på hus som aldrig blir "lediga/till salu" utan det är ju faktiskt "bara" att gilla läget. Huvudsaken är ju att vi är FRISKA och har varandra. Hur eller hur har jag haft STORSTÄDNING i köket idag. Ni som kanske inte tycker att detta är mitt jobb, kanske får tänka om, då jag/vi lägger ner hur mycket tid som helst på lantbruket i vanliga fall,, vilket också har bidragit till att det ser ut som det gör här hemma. Jag har nu bestämt att Svante ska få ett eget rum, i vår matsal (som vi sällan anväder) och Elis och Svea ska få dela rum istället. Egentligen skulle det behövas tapetseras om eller målas men det struntar vi i nu. Nu är det viktigaste att att det blir ordning och reda.
Min älskling kom hem på eftermiddagen och vips så hade han lagat köksluckan som har varit i två delar och stått på golvet i sex månader (oj, vad svårt det var;) Jag har städat ALLA utom ett skåp, skurat och slängt hör nu: TRE STORA sopsäckar med skräp. Jag har sorterat metall som Fredrik tog med till Liljestad där vi har en tunna för metall. Och inte nog med det TRE icapåsar proppfulla med glasburkar har jag slängt i glasiglon i Viken:)))))
 Har flyttat ut vår matsalsmöbel till köket istället, fint va? Vårt gamla köksbord/stolar är så slitna så jag kommer nog inte sakna dem. Tyvärr så blev Elis ledsen och frågade fem gånger vad vi skagöra med bordet? Ni får inte slänga det, det är det enda minnet jag har från Käggla...sötnosen!
 Ja, fy faan så det såg ut ett tag. Eftersom det har varit invation av möss och köket är lite halvfuskit byggt (fast det tycker nog inte Göran;) så fick jag verkligen sanera i skåpen. I det ena hörnskåpet var det fullt av råttpiss och när jag började söka var källan till den vidriga råttlukten kom ifrån så visade sig att råttjävlarna bitit hål på slangen till diskmaskinen.......Ja, Göran, det har varit en läcka....inte kul för någon. Men nu har Fredrik lagat skadan, haft in politanskum (hur nu det stavas) i ett av skåpen.
Som sagt jag har slängt mycket.....även dessa brödkryddor som gick ut 1999....hallå för tretton år sedan. Tänk även på att vi har flyttat TRE gånger utan att jag slängt dem, har haft dem i en kryddbunke. Jag slängde ALLT som var där i, kan jag säga :D Jag hällde även ut säkert femton burkar barnmat, som hönsen fick, gammalt påskgodis, och samlat ihop gamla batterier som jag ska ta med till återvinning. Skulle det vara så att någons barn (eller skolklass) samlar på tomma värmeljus, så kan jag säga att jag har mängders mängder sparade. Vad jag ska gör med dem annars vet jag inte, vilken återvinning är det som gäller där och tar man bort stearinet som är kvar om man ska slänga det i metalliglo?????

Och vet ni mer! Jag har varit och tränat ikväll också (var i Loftahammar i måndags) och det var (som vanligt) jättekul! Och ännu en rolig sak, jag såg TVÅ spetshjortar ikväll när jag åkte från Liljestad....kanske jag sticker ut en sväng i morgon?!:)
Det var allt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! /Isabelle

Björköborna sa...

Yes!!!

Kram <3

Anonym sa...

Plötsligt händer det! Hurra!
Kram Nettan

Filosofie sa...

Härligt Karolin! Vad snyggt det blev i köket med det andra bordet och stolarna! Bra jobbat idag. Vissa dagar orkar man mer än andra. Då gäller det att passa på. Kram S

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack ska ni ha för stöttning! Kram!

Anonym sa...

Vad fint du fick Härligt Kramar Mor

Anonym sa...

Blev kalasbra me´ matsalsmöblerna i köket!!!! :o))
Önskar jag oxå kunde få ett sånt "idiotstädryck".......skulle behövs här me´.....du vill inte få ett sånt "ryck" till & komma hit då??!! ;o))
Ha de´ gott!
Kramar Pia

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Javisst belv det fint mamma!

Pia! Om jag hade tid så skulle jag komma till dig med en gång ;)

Anna-Lena McGrath sa...

Man blir "husblind" efter ett tag känns det som. Ett tag höll jag också på att städa som en galning och svor att jag skulle ta minst en kasse till återvinningen varje städdag...man fyller ju på "skiten" hela tiden.

Killian blir också sådär ledsen när man "tar bort" något. Men, det går ju över fort. Ge honom några foton från den "gamla" tiden.

Jag tycker att man även har "rensat" huvudet, när man fått "rensat" där hemma.

Jättefint i köket...

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja A-L vad jag kände mig bra i huvudet när jag rensat och slängt så mycket! Lättnaden var enorm!
Vi har mängder med filmer från Käggla, så jag får "smuggla" bort köksbordet någon dag när han inte är hemma;)
Tack för din kommentar!