tisdag 2 oktober 2012

Ett livstecken....

...ja, jag är här men orkar inte skriva. Är inne i en svacka, inget känns roligt, inte korna, inte träningen, inte huset vi bor i (som just nu luktar råtta, vi har tagit mängder i fällan och till och med katten har tagit INNE i hustet), inte att älgjakten börjar på måndag, inte att rådjursjakten HAR börjat igår.......går det utför med mig?
Jag skulle behöva någon kunnig och duktig person som kommer hit och sanerar huset från möss, skräp och burkar, någon som lagar upp vårt kök som hänger på "trekvart", någon som inte är rädd för att slänga saker. Får jag ingen rätsida på detta snart vet jag inte vad jag gör?
Okej! Idag har jag i alla fall städat badrumsskåpet (någonstans måste man ju börja;)
Imorgon är en ny dag och då kanske allt är på topp igen?!;)

8 kommentarer:

Filosofie sa...

Söta fina Karolin! Ibland är livet tungt men som tur är kommer det nya dagar. När ska vi börja planera ert nya hus? Puss

Björköborna sa...

Så där känns det titt som tätt för mig och dalarna kan ibland behövas för att man ska kunna njuta av när man känner sig uppåt. Anmäler sig några råttsanerare så kan du skicka hit dem när de är klara hos er... :)
Kram C

Anonym sa...

Kommer när du säger till. Kramar Mor

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Söta ni är systrar och mor :)
Jag hoppas och tror att det blir bättre :)
Kram!

Anonym sa...

....ibland har man "peckdagar"....helt ok för det vänder oftast!
Lycka till med "råtteriet"........jag anmäler mig INTE frivilligt tyvärr......vi har så det räcker på Snåret! ;o))
Styrkekramar från Pia

Anonym sa...

Har du provat elektronisk musskrämma? Jag har för mig att jag skrivit om det innan och jag tycker att det fungerar. Vi får knappt in en enda här. Angelica

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Angelica, jag kommer ihåg att du skrivit om den elektroniska musfällan.Måste verkligen kolla upp det. Kanske något för hyresvärden att införskaffa till båda husen "här nere".

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Pia för styrkekramar, det behövs ibland;)