tisdag 16 juli 2013

Tisdag.

Jag hade "tur" i morse, Nettan kunde ta hand om Svea medans jag åkte till ladugården. Från att jag åkte härifrån, till ladugården, klädde om, hämtade fyra balar med traktorn och hade ut dem, tills jag var hemma igen, tog det mindre än en timme. Rätt bra tycker jag...lättarbetat är vårt motto :)
Svea och Nettan hade gått en promenad och plockat dessa vackra sommarblommor!
Till middag blev det återigen köttfärssås med härliga Montomater som "bas" i såsen.


Kanske inte ser riktigt lika gott ut efter jag har stavmixat men det är en succsé även hos barnen. Till och med Elis som inte tycker om hackad lök tycker om det även om det är en hel gul lök i.
Bra att ha många brillor, solen är stark!
Lunch hos älsklingen i Bidalen.





Svea min vapendragare, säger väl MAMMA ett par tusen gånger per dag.....
Min fina, fina man!
Varmt även för korna.
 

Svea med en av kaninungarna.

Nu är det kväll och jag ska se damfotboll lite senare. Eventuellt tar jag mig ett glas Rosé på altanen snart, bara för att det är TISDAG och jag har "semester". Tar nog med mig boken jag håller på att läsa också (Anna Jansson). Fredrik och Svante är i Liljestad och "sätter ihop" vår nya "höräfsa" så de är väl inte hemma än på ett tag, kan jag tro.
Eller så kanske jag helt enkelt bara tar och målar lite akvarell, det är ju så kul....nu har jag MÅNGA "alster"...ifall det är någon som är intresserad ;)
Tjingeling!

Inga kommentarer: