måndag 15 juli 2013

Veckorna går.....

Oj, vad tiden rusar, även på sommaren :)
Barnen har lyckats att hålla sams ganska bra (mycket bättre än förra sommaren iaf).
I fredags åkte jag och Lotta och våra barn till Vimmerby för att titta på folkrace, där Pia körde. Det var otroligt varmt och blev en supertrevlig dag även om jag var ganska sur över att inte Fredrik kunde (ville?) följa med. På kvällen kom farfar Bengt och Oliwer hit och vi grillade, jätteskönt på altanen, så vi åkte inte ner till Rånen.
 
På lördagen fick vi ett ryck och hörde med mamma och pappa om de kunde följa med oss till Rågö för att äta Anitas goda mat. Som tur var kunde de det!
 

 Två coola morsor på folkrace....och massor av barn :)

 Pia och Jonas mekar.
 Elis säljer doftgranar till farfar och Öjje....Elis köpte 17 st i Vimmerby (5 kr/st).
 Lite soffmys med en liten kaninunge.


 Härligt att spendera några timmar i skärgården när det är sol och varmt.

 Mellan Kalvö och Horsö på väg till Rågö.
 Kära far!
 Snart kommer maten.
 Så underbart gott! (och jag som inte gillar fisk....;)
 Tre goda ting, fantastisk mat, en kall öl och en underbar man, kan det bli bättre?


 På lördagskvällen åkte vi till Rånen och tro det eller ej, både jag och Fredrik badade:)
 Helt okej!
 Vi bjöd på grillat idag med!
 Öjje och Riva myser.
 Svea med sin lilla rosa hund (och allt annat är rosa). Skor från Doris och känning från Mathilda.
Igår var vi hos Lotta och Tobbe och käkade smörgåstårta/korv/tårta.....kommer rulla fram snart;)
På kvällen blev det lite grisjakt. Jag sköt en gylta på cirka 70 meter med min .308. Det var min 19:onde gris :)

Idag är det måndag och Svea har "semester" i två veckor.....ska jag också kalla det semester då? Har i alla fall hunnit med massor här hemma. Fixat fika och middag till Fredrik och Bengt, tvättat (och lagt in i garderoben) 3 maskiner tvätt, varit och hämtat 400 liter diesel i Viken, gjort ladugården i Liljestad på kvällen, dammsugit och det bästa av allt.....JAG HAR STÄDAT HELA KÄLLAREN!!!!! Har slängt hur mycket som helst (även gamla kläder som vi inte använder), kartonger och mängder med "bråte", det blev en överfull släpkärra :) Känner mig sjukt nöjd!
I morgon kanske jag fortsätter med övervåningen, vem vet?
Fredrik har börjat slå idag (andraskörden) så nu hoppas vi på uppehåll :)

Inga kommentarer: