torsdag 16 april 2015

Full fart!

Vilken bra vecka det varit! Jag har hunnit både röja och träna, så kul! Fredrik hann sprida gödning färdigt, både här hemma och i Nora.
Idag har vi fortsatt vår gårdsstädning på baksidan av verkstaden. Har slängt ännu mera skrot och ställt ordning lite maskiner samt Svantes andra TRE bilar (som skulle behöva komma till skroten......) det börjar sakta men säkert bli skapligt där med!
 Orkidéer är så otroligt vackra.
 Fröna växer så det knakar...var ska det sluta??? Idag köpte vi potatis, som vi tänkte sätta i jord i helgen....måste man förgro tror ni???
 Skjutsade Fredrik till Nora i onsdags, vi glömde tyvärr ta med kaffe så jag fick åka till Sjöberga och köpa cola och mackor, bullar och kakor (till Fredrik) jag drack bara mineralvatten och intog kaffet hemma efter jag gjort ladugården (ihop med mor och far).
 Jag har varit ganska cool och inte hämtat hem Sven (även om jag saknat honom något enormt). Men i tisdags kom Ussa hem med honom för då hade han suttit och skrikit hemma hos henne (då hade han varit borta sedan onsdagen innan.)

 Kvällspromenaden gick till Härad med matrester, i en ryggsäck, till hönsen.
Tänker sammanfatta veckans motion i slutet på veckan....på måndag får vi se om det blir något minus på vågen, byter nog vägdag men har inte bestämt vilken det blir ännu, torsdag eller fredag skulle jag tro.

Nu ska jag läsa lite skvallertidningar och sen sova, tyvärr känner jag mig lite hungrig och det är inte bra, har ju precis borstat tänderna.
Ha det bra!

Inga kommentarer: