torsdag 23 april 2015

Inte en lugn stund!

Hej och hå vad tiden går...hela den här veckan har bara skenat iväg men det blir ju gärna så när man har fullt upp och inte mig emot! Idag har både Fredrik och jag varit i Nora (jag gjorde ladugården först innan jag åkte "upp" dit) han har sått och jag började med att plocka sten, vilket är vansinnigt tråkigt när man är själv.
 Efter sent fika så tog jag puman och satte för vältern istället för att åka till en förstaårsvall och vältra. Tyvärr var/är viltskadorna från  både hjort och gris förödande för vallen, så totalt nerbetad, miljoner spår och stora bökskador...fy vad tråkigt!!!!



 En snabbfika på eftermiddagen med min fining!

 Isa var också med!
När jag kom hem vid 16-tiden hade jag ut kraftfoder och åkte sedan och hämtade Svea för att snabbt klä om och åka på dans i Viken. Medans Svea dansade hann jag gå en runda på 3.5 km. Efter det åkte vi och handlade lite.

När vi på hemvägen åkte förbi Nya så mötte vi ingen mindre än Sune. Vi kelade en stund och sen åkte vi hem.  Väl hemma blev det lite dammsugning och vid 20-tiden ringde Fredrik och frågade om jag kunde komma och hämta honom i Nora, sagt och gjort....
Nu är klockan 22 och jag känner mig lite mör i kroppen. Hoppas innerligt att jag får sova gott inatt. Min nattsömn är under all kritik då Svea gärna ska ligga i vår säng på nätterna...önskar så att få sova ett par timmar i sträck. Det var allt!......
IMORGON FREDAG!!!

1 kommentar:

Filosofie sa...

Förslag, gå och lägg dig i Sveas säng när hon kommer. Så går du sova där. Så gör jag när sängen blir full, jag går över till KEs tomma säng. Kram