måndag 20 april 2015

Trädgårdsarbete!

Det är helt otroligt roligt att äga ett eget hus med en stor fin trädgård. I helgen har jag haft lyxen att kunna fixa och dona i våra rabatter! Bara älskar't! För att visa ER vad jag har gjort så har jag som vanligt tagit lite före och efterbilder.
Det blev mycket motion förra veckan! Vågen visade på minus två kilo...hoppas nu att det inte bara var vätska som försvann.

 I morse när jag gick på toa tittade jag som vanligt ut genom fönstret för att se efter vilt. Vi har haft grisar som bökat runt på vallen (och förstört) så vi är ju inte så vansinnigt  glada på dem. I morse hade jag tur för där stod en ensam stor gris. Klockan var bara 05 men det var ljust ute så jag hämtade bössan och smög mig ner mot ladugårdsplanen, där jag kunde gömma mig och ta stöd bakom våra ensilagebalar. Sköt på kanske 100 meter och som så oftast drog den iväg i 180 km/tim över gärdet och in i skogen. Väntade en dryg timme innan Isa och jag gick på eftersök (det var mycket blod hela vägen). Tio meter in från gärdet låg han, en galt på cirka 70 kilo.

 Rensade rent plattorna runt klädsträcket på baksidan.

 Har flyttat om alla stenarna i rabatterna samt rensat bort ogräs.


 Visst syns det lite skillnad???

 I lördags var vi hos Lotta och Tobbe och hade en jättetrevlig afton med supergod mat. Tusen tack!
 Isa bara älskar våra promenader!
Här ligger Elis och Sven och tar igen sig.

Här är veckans motion:

Mån -En timme easyline.
         -30 minuter core.

Tis -30 min cirkel.
      - En timmes promenad.

Ons -Bästa gympan med Jennie.

Tors -40 min promenad.

Fred -30 min cirkel.

Lör -35 min promenad.

Totalt 8 träningstillfällen, det är väl bra??? Den här veckan blir det absolut inte lika mycket motion då vi börjat med vårbruket.  Imorgon missar jag nog lunchcirkeln för jag kan inte åka ifrån traktorn. Jag ska vältra vetet i Härad (vilket i och för sig är skitkul).
Japp, det var allt!

6 kommentarer:

Christel sa...

Vad duktig du är! Läs gärna boken du fick i (sen) julklapp. Den är kanon för inspiration gällande både kropp o knopp ��

Anonym sa...

Ojoj vad träning!!! Det visade två minus för mig med trots mindre träning, men skit samma jag är glad iaf. Hurra va vi är bra!! Ikväll blir det gympan för körledaren har virus på stämbanden. Vi ses. Kram Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Men det är ju skitkul att du kommer ikväll! Jag tycker också att vi är duktiga. Den här veckan blir det mer "normalt" med motion då tiden är mer knapp i och med vårbruket. Syns!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack Christel. Jag ska börja läsa boken och tack för den med! Kram K.

Filosofie sa...

Vad fint du gör i trädgården. Det är så bra att du tar före och efter bilder. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag vet ju att du gillar för och efterbilder (och jag med). Kom och hälsa på snart. Kram!