onsdag 8 april 2015

Påsklov!

Vad härligt det är med påsklov! På långfredagen var vi i Häradsätter på loppis. Köpte allt möjligt men framförallt Annies goda ostkakor som vi avnjöt på påskdagen,  när alla mina kära släktingar kom hit.

 Mat i överflöd, då vi hade knytis. Sofie med familj sov över. Det var så kul!
På söndagskvällen var vi i Fogelvik och åt supergod mat och hade jättetrevligt hos Isabelle med familj.
På måndagen åkte vi ut till ett vackert Björkö för att fira kära mor som fyllde år.
Fika!
När vi kom hem från Björkö började vi fixa med växthuset. Efter lite slit hittade vi fina stenar under mossan. Svea älskar att vara med och jobba.

Svea går all in.



Börjar bli bra!
Igår fortsatte vi och nu ser det ut så här. Måste försöka få tag i en jordfräs så vi kan fixa till landet dom är runt växthuset. Vore kul att peta ner lite potatis där.

Vi är inte färdiga i verkstaden än (det blir man aldrig) men vi har kommit en bit på väg. Den här veckan är Svea hemma så det är lite begränsat med arbetet för min del men vi gör så gott vi kan.

Bilderna hamnar visst lite hur som helst då jag bloggar från mobilen.

Ikväll blir det Jenniegympa och det är så kul! Nu måste jag ta tag i min vikt igen då den bara rusar uppåt.....hmmmmm! Men väntar tills på måndag tror jag, ha, ha!
Ha det bra!

6 kommentarer:

Filosofie sa...

Karolin! Galet fint ni gjorde runt växthuset. Visste ni att det låg stenar där? Stort tack för trevliga dagar i påsk. Jag kan inte bestämma mig om jag gillar jul eller påsk mest. Mysigt var det hos er som vanligt i alla fall. Puss och kram

Anonym sa...

Haha jag väntar också till på måndag med vikten!!!! Jag har jordfräs som jag kan låna ut en liten stund.Försöker fräsa runt jordgubbarna varje eller varannan vecka. Så himla fint det blev lite avis är jag på växthuset. Kram Annie

Anonym sa...

Ska hålla på med fräsen på lördag,o blir jag färdig kanske jag kan få nån gubbe att lyfta upp den på kärran så kan jag ta med den på lördag.Kram Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sofie! Tycker också vi hade så himla mysigt! Kom gärna snart igen så kanske vi kan gå ytterligare någon rolig promenad. Visste inte heller att det fanns SÅ fina Ölandstenar under men det blev ju väldigt bra när vi fick fram dem. Kramar!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Annie!
Ta jättegärna med färsen i morgon om du blir färdig, annars kanske jag kan låna den nästa vecka.??? Välkomna i morgon! Ska vi köra ett "viktrace" ihop, det sporrar ju lite extra 😊☺kram K.

Anonym sa...

Ja skulle nog behöva det!!!