söndag 12 april 2015

Sköna söndag!

Sista dagen på påsklovet bjuder på sol men väldigt stark blåst. Igår hände en jättetråkig sak. Vår ladugårdskatt Stina kom upp hit och tog vår söta kaninunge som vi har haft i drygt en vecka. Svea blev helt förstörd, Elis blev helt förstörd och jag blev helt förstörd. Vi grät alla tre. Har faktiskt aldrig sett eller haft en så söt och gullig kanin. Vi begravde den och Svea har pratat hela förmiddagen om den. Som tur var är nu hennes kompis Lina här som skingrar hennes tankar (just nu badar de badkar).
 Min fina gullunge med sin egenpåhittade frisyr!
 Igår var "epagänget" här och Annie hade med sig sin jordfräs som jag ska låna. Vi hade som vanligt en kanontrevlig kväll/natt och det blev faktiskt inte sååååå sent ;)

 Efter en grundlig körning med jordfräsen ser det ut så här. Grässvålen var ganska tjock så jag måste nog köra lite till i morgon när jorden torkat lite. Tomatfröna som jag har planterat inomhus har börjat titta upp. Så spännande det är!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår fast vi har roligt var det skönt idag att det inte blev så sent!! Så fint det blir vid växthuset!!Har beställt ett växthus idag som mina föräldrar ska ha nere hos sig. Praktiskt att ha nån som sköter det o bara gå dit o skörda. Kramar Annie

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag var också väldigt glad att vi tog det ganska lugnt (ha,ha). Vad roligt med "ditt" växthus! Vad ska ni odla i det? Jag satte lite morötter, dill, persilja igår. Tomaterna får nog vara inne tills det blir större. Idag är DET MÅNDAG och jag har röjt lite och ikväll ska jag åka och träna. Mitt mål är nu minus 5 kilo till Tobbes fest.....får se hur det går ;) . Kram!

Anonym sa...

Haha jag tänkte nåt liknande att det vore lagom med fem kilo tills dess.Kram Annie