torsdag 11 februari 2016

Lång dag!

Vår dag började vid 04.00 när jag vaknade. Slaktbilen hade sagt 05 som start (han kommer på kvällen och sover över i lastbilen) så då gäller det att vara på plats, den tiden! Det gick bra att lasta tjurarna och jag kom upp till barnen vid halv sju, lagom för att fixa frukost.
När barnen kommit iväg till skolan fikade vi och tog det lugnt en stund (jag är fortfarande inte på hugget).
Men efter det började vi flytta om djur i ladugården och sedan hämta "hem" kalvar från Nya.
Exakt klockan 18.40 klev vi ur traktorn....lång, intensiv men rolig dag!
Extra kul (och glada blev vi) när vi gick in på slaktdata och såg att tjurarna hade klassat sig bra samt vägde mycket!!!
Så skönt!
När vi kom hem berättade Svea att hon tappat en tand också!
Vilket dag! Här händer det saker ;)

1 kommentar:

Filosofie sa...

Intensivt låter det som. Jag älskar att läsa om er vardag och om ditt jobb. Det låter så fritt och roligt och jag önskar att jag hade haft talang för jordbruk. Kram