tisdag 7 februari 2017

En rolig sak.......

.....även om jag är seg som sirap så hände en rolig sak idag. Jag fick kontakt med en person som jag ska köpa 15-veckors kycklingar av (tror det är samma ras som de bruna som jag hade förut). I slutet av Mars kan jag hämta dem. Känns fantastiskt bra, då jag saknar mina fina hönor varje dag. Fick även en ungtupp av Frida idag, så nu har jag sex hönor och en tupp 🐔🐓
 Både igår och idag har Fredrik varit snäll och gjort ladugårdarna på morgonen innan han åkt till skogen. Jag har verkligen försökt att ta det lungt, vilat och sovit. Det dåliga samvetet har gnagt över att jag inte kunnat gå ut med hundarna ordentligt samt att jag känner mig lat. På eftermiddagarna har jag tagit nässpray och Ipren och varit i ladugården där jag utfodrat både ensilage och kross samt hämtat flis och fyllt på i behållaren. Men det är allt!
 I morgon hoppas jag på att jag är på hugget, måste nämligen börja tvätta tjurarna som ska till slakt nästa vecka. Just det, blötlade ju mittgången i lagår'n idag innan jag gick hem....så den har jag att ta tag i, i morgon också. Borde gå ganska fort att tvätta☺
                   ❤ P*U*S*S*!❤
                    Provmålade lite ikväll....akvarellkursen börjar ju snart! Svårt att få till "rätt" ljus när jag ska fota av bilderna. Kul är det i alla fall 👍
God natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Hoppas du är frisk nu. Fina tavlor! kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Nja! Haft som haft. Har jobbat "ordentligt" i två dagar nu men snorar lite ff. På måndag hoppas jag kunna ta upp träningen och i morgon ska jag köpa vitaminer. Kram!