tisdag 7 februari 2017

Inte bra!

Det har varit en skitvecka rent ut sagt....I alla fall med min förkylning som så ofta satt sig i bihålorna. Jag har varit duktig och använt både nässpray, som verkar varit jättestark, då det bränner till/svider i pannan när man sprayer in den i näsan, samt proppat i mig Ipren. Förhoppningsvis har det hjälpt lite. 
Blä, säger jag bara! Jag som hade så många inomhusplaner i helgen. Inte ett skit blev gjort!

Svea (med hjälp av mig) bakade en kladdkaka i lördags, som hon spritsade grädde på. "Det är min högsta dröm att få spritsa" sa hon innan 😀
Vi lyckades även få till en delikat fonduemiddag med kött av älg, rådjurskid, kronviltskalv och nöt. Älgen och rådjuret har jag själv skjutit och nötköttet kom från lagår'n här på Liljestad. Så gott det var! Alla barnen älskar också fondue och det är ju kul!

Lördagskvällen avslutade vi i vår biosalong. Är så glad över att vi köpte ny stor duk, projektor och högtalarsystem. Det vi köpte och som fick sitta kvar från förra ägarna fungerade tyvärr inte som det skulle. Men nu är det nästan som att vara på riktig bio. Gött!
Härligt att ha barnen samlade runt sig!❤❤❤

Inga kommentarer: