torsdag 2 mars 2017

Bra dag, trots skitnatt☺

Näe, det blev ingen bra sömn. Somnade dock bra men sedan vid 23-tiden ropade Elis att, - "strömmen har gått", så då vaknade jag.....Allt blir så tyst och kolsvart så då ville han sova inne hos oss (vi har en madrass på golvet som jag brukar lägga Svea på när hon somnat i vår säng, så där fick ha lägg sig.) Tyvärr har han hosta så det var svårt att somna om. När jag väl började slumra till så kom jag att tänka på äggkläckaren och blev klarvaken. Skulle de små liven klara sig utan värme i fyra timmar??? (Hade varit inne på E-ons hemsida och där stod det att strömmen skulle komma tillbaka vid 03.) Lugnade mig lite med att hönorna går ju också upp när de ruvar. Hur eller hur kom strömmen tillbaka efter en dryg timme och då började det tjuta nerifrån, då frysarna varnade...så då gick jag ner och tryckte på lite knappar, stängde av tv i köket, som av någon lustig anledning hoppade igång när strömmen återvände, samt kollade kläckaren att den kom upp i temp. Runt 01.30 somnade jag nog "på riktigt".
 Men som sagt så har dagen varit bra ändå. Äntligen fick jag lite tid (och lust) att "klippa till" och stryka mina nya gardiner till tv-rummet. Det tog sin lilla tid, så när jag var färdig lunchade jag och tittade på när damerna tog silver i  stafetten på skid-VM. Tjohoooo!
 Visst blev det fint!?
Hämtade Nathalie i Viken idag med. Hon stannade hos Svea tills jag kom hem från Idas träning i Tryserum (26/60). Satan i gatan vad slut jag var efteråt. Men roligt var det! I morgon ska jag ta en vilodag (från träningen alltså) har jag tänkt, känner att kroppen behöver det.
Har varit lite orolig idag då världens bästa Göran ligger på sjukhus....nu hoppas vi på att han snart piggar på sig👍🌷
Så! Nu har jag väl skrivit ett skitroligt inlägg???....om min sömn, det är väl jätteintressant att läsa, eller hur? Ha, ha!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Jättefina gardiner! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack, tack! Kram, kram! 😁