onsdag 15 mars 2017

Hoppsan!

Nu har tiden skenat iväg igen. Jag som egentligen har massor att skriva  får inte till det riktigt med skrivandet. Det händer saker hela tiden men skriver jag inte ner det så glömmer jag bort det. 
Idag har i alla fall Svea och jag varit inne på ögonmottagninen i Norrköping, för att återigen kolla hennes syn. Den hade förändrats lite (åt det bättre) så det blir nya glasögon igen.

 Det händer, på helgerna, att jag får sällskap i lagår'n av min älskade make❤ Alltid roligt och trevligt!
 I måndags var det sista gången på akvarellkursen. Vi skulle ha med oss en bild hemifrån (jag tog med ett kort som jag tagit på en av mina hönor). Karin berättade att vi bara fick använda EN färg när vi skulle måla. Så jäkla svårt....först måste man tänka på vilka ställen som är vitast och så målar man ALLT annat, sen fortsätter man att spara det ljusaste varje gång. Den mörkaste rosa som är bakgrund har jag målat kanske 7-8 gånger. Svårt att göra och svårt att förklara. Känner mig ganska nöjd för en gångs skull 😊

 Mitt minsta ❤:a!
 I Nya har vi ungefär sjuttio "kalvar" som vi utfodrar kross och mineraler till varje dag. Visserligen "för hand" men det går väldigt fort ändå.
Kycklingarna växer så det knakar, det blev 11 som klarade sig. Så söta!

Vad har hänt med träningen då?
Har hunnit med tre "Jenniepass" och två långpromenader. Är nu uppe i 31 pass av 60. Kanske glömt något???
Det var allt för idag!

Inga kommentarer: