onsdag 22 mars 2017

Nya vänner i hönshuset och trädgårdsarbete!

Igår drog jag till Vikbolandet för att hämta hem mina 20 nya hönor. De är redan femton veckor så förhoppningsvis börjar de värpa inom fem veckor. Det går inte en dag utan att jag saknar de som räven tog men tyvärr törs jag nog inte ha dessa  "ute-ute" även om jag så gärna skulle vilja det.

 Igår skickade jag (Fredrik var inte hemma) ytterligare fem djur till Bjursunds slakteri. Lastningen gick som vanligt lungt och stillsamt. Känns bra att det är så nära till slakteriet samt att det inte är någon stress.
 Idag har jag börjat i trädgårdslanden på framsidan av huset. Så roligt och härligt att sätta händerna i lite trädgårdsarbete, älskar't!!! Det är så rofyllt och avstressande (och roligt-😀).

 Ser lite kalt ut innan det börjar växa men det gör det snart!

På tal om några som växer så är det kycklingarna. Just nu bor de i pannrummet, där det är torr, varm och skönt! Tar väl ner dem i hönshuset om ett par veckor, när det blir lite varmare ute. 
Träning??? Förra torsdagen blev det en timmes promenad och idag har jag varit på bästa Jenniegympan! Har bara inte hunnit med mer....vad är jag uppe i nu??? Måste kolla förra blogginlägget...
Näe, nu måste jag "kvarta" så GOD NATT!

Inga kommentarer: