söndag 26 mars 2017

Härligt med helg!

Har haft en toppenhelg! Fredagskällen landade vi som vanligt i "relaxen" och bastun. Intog ett par ostron samt lite rökta räkor😀. Riktigt trevligt om jag får säga det själv (och det får jag).

 På lördagen åkte Svante och jag till Ljungbo för att hjälpa till med klövverkning... (fick äntligen träffa mina kattungar sedan fjol sommar, så himla fina). När vi kom fram trodde jag Annie skämtade när hon berättade att klövverkar'n "tappat" verkstolen, så den hade gått sönder. Snopet! Och vi som skulle ha "klövverkarfest" på kvällen, ha, ha! Tur att det gick att ha fest ändå! Det blev som vanligt "galet" sent men också som vanligt vansinnigt ROLIGT! Trots sena timmen, eller tidiga morgonen så har jag mått prima idag och vi har jobbat som vanligt😊 Hittade vitsippor i slänten ner mot balarna idag....det är tidigt tycker jag och ett underbart vårtecken!
 Ikväll åkte vi till Nya och strödde och utfodrade, därefter lite mer  ensilage och kraftfoder i Liljestad. När vi kom från lagår'n gjorde jag fyra matlådor till Fredrik och Emil. Ser väl gott ut med köttfärsbiffar, sås och potatis?
Nu orkar jag inte hålla uppe ögonlocken längre så God Natt!

Inga kommentarer: