torsdag 14 juli 2011

Röd, röd, röd är mössan på mitt huvud.....

.....röd, röd, röd är traktorn som vi köpt. Idag har vi varit i Norrköping och hämtat hem vår nya traktor, alla tre barnen tyckte det var jättespännande med den nya traktorn och Svea satt och brummade gott med sin lilla hund i knät. Svante och Elis åkte med Fredrik och jag tog bilen och åkte hem och gjorde ladugården. Just nu "sitter vi inne" och "kurar skymning" och njuter av att det regnar och andra skörden är färdig. Vi slog inte "smålyckorna" den här gången och ändå blev det cirka 50 balar mer än förstaskörden, så bra! Vi gråter ju inte blod över regnet heller i och med att det är väldigt torrt i skog och mark.Svea är glad trots att hon, rent ut sagt, har ätit skitdåligt idag!

I tisdags var vi på Björkö och hade en supertrevlig dag ihop med Isak, Herman, Nicke och Malin. Svea är inte sen, utan hon lärde sig av Herman hur man gör när man är stark. Skrattar för mig själv när jag tänker på hur Herman tog i så han blev knallröd i ansiktet, när han visade hur stark han var. Tyvärr så glömde jag min kamera hemma så jag har inga bilder att visa från den dagen men som sagt, trevlig, varm och rolig var den. Inte nog med det så gissa om jag blev glad när min kära syssling Malin, hade med sig en överfull Ikeapåse med kläder som hon inte vill ha längre!!!! Jag har provat mängder och har hittat massor som jag vill/och kan ha:))))) Tack snälla!


Traktorcity i Norrköping!

Två glada brorsor!

Dito! Svea med sin lilla hund! Tur att den får vara med och prova nya "lilla röda". Kolla in tungan och inse att Svea är en liten "brum brum" tjej! Här får voven köra lite! Min bil ser ut som "en liten lort" (Uttryck från Bröderna Lejonhjärta!)






Röd den här med! Blev nyss getingstucken på min vad, Fredrik går och oroar sig och tror att jag ska ramla "i hög" när som helst.....jag sa det att jag blir nog bra om jag får sitta still med foten i högläge och med ett rödvinsglas i handen och att någon annan fixar maten....men än har det inte hänt....(så orolig kanske han inte var!) Just nu pratar Fredrik med Daniel i Fogelvik och det BÄSTA Daniel vet är när jag nämner honom på bloggen....Så hej Daniel! Ska väl passa på och göra lite reklam för jordberabetningsmaskiner från Överums bruk: HÄR!

Ha en bra kväll för det har vi!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karolin vad kul att jag äntligen hittade dig. Jag har letat förr men nu gick det bättre jag är inget data freak precis men i bland är det rätt smidigt. Tänker ofta på er och hoppas innerligt attt ni har det bra. Söt liten dotter ni har. Tilda ( syrrrans flicka) berättade att ni fått en tjej. Tänker ofta på förr och ler... Ha det underbart tills vi möts igen.Kram Pillerillan O-hamn

Anonym sa...

Hej det är Pillerillan igen vill bara säga att duhar väldigt söta pojkar oxå och det är roligt att se dig på bilderna med du är dig väldigt lik Puss på dig

Anonym sa...

Hej. nu har jag suttit och läst din blogg hela kvällen( natten) har varit väldigt intressant förstår att du haft det ganska jobbigt de senaste åren.Det känns bra att fått veta lite om dig igen och att det verkar ha blivit bättre på senare tid. Vi måste prata snart ha det gott. kram igen P

Anonym sa...

Grattis till nyförvervet? Önskar er all lycka framöver Kram Mor

Filosofie sa...

Det var kul att ni kom ut till Björkö och att vi också fick vara med ;-) kram Sofie