torsdag 28 juli 2011

Tjurig, sunkig men vid gott mod!

Oj, oj vad irriterad jag har varit på barnen idag, alla tre. Har skrikit åt dem och varit arg som ett bi;) Anledningen är att de inte kan höra något på vad vi säger. De två stora verkar inte förstå att vi måste jobba och är tjuriga som fan när man åker hemifrån. Idag kom pappa upp med två motorer till Svante och Elis. Han var sen med dem till Viken och köpte pizza och tänkte sen ta med dem ut till Björkö så att de kunde lägga nät och ha lite mysigt. Det gick inte så bra! Båda två tjöt och betedde sig pinsamt barnligt när de åkte iväg från Liljestad. Det hela slutade med att morfar lämnade av dem hemma. Jag fattar inte vad jag gör för fel? Det känns som jag uppfostrat dem fel och jag känner mig värdelös som morsa,vill bara gråta:´(


Inte blir det ett dugg bättre när jag kommer hem och finner huset sunkigare än på länge, legogubbar i vartenda fönster och att Svante och Elis rum fortfarande är ostädat fast att jag bett dem att städa 350 gånger (minst). De illvrålen och skriken jag senare hör när jag tvingat dem att börja i rummet gör att jag ser rött och känner att jag skiter i dem och städar hellre deras rum själv än står ut med att de nästan slår ihjäl varandra.



Åh.....inte nog med det, Svea skriker och gör dumma saker vid matbordet......jag blev galen och skrek till och med till henne (faktiskt första gången) och man känner sig ännu sämre som mamma och sammanbrottet närmar sig.....som tur var kom min älskling hem skapligt tidigt och kunde bada med barnen och jag fick lite lugn och ro med att städa.



Annars så måste jag säga att jag känner mig harmonisk. Jobbar varje dag i Liljestad med att trimma, röja och städa. Idag har jag till och med börjat tvätta i ladugården och det behövs verkligen. Det är sjukt jobbigt och svetten bara rann och koskiten sprutade upp både i ögon, näsa och MUN! Men,men lite skit kan väl inte vara så farligt?????? Det är så tillfredställande att göra fint och jag har svårt att fatta varför det är roligare att städa där än här hemma? I söndags åkte jag in till Västervik och träffade mina syrror med respektive, Camilla, Henke, Rebecka och Linda. Vi var ute och åt (jättegott var det) och efter det begav vi oss mot slottsruinen för att se The Ark, som är ute på avskedturné. Jag överdriver inte när jag säger att de var superduperbra! Blev dock lite skakis när Ola Salo började klättra på muren (som inte är den bästa, kan jag lova) men låten han sjöng var magisk! Här har han hittat en stege som gick bra att klättra upp och sjunga i från:) Scenkäderna är väldigt speciella men allt klär en skönhet:)Visst är det fint?





Ölandstoken som jag planterade 2005 och som var små, små plantor när jag köpte dem inne i Västervik (ute vid Piperkärr (heter trädgårdshandeln där Mariebergs, har glömt???) har växt sig stora och frodiga När jag la stenpartiet (samma år) så la vi först en viraduk i botten och den har verkligen hållit ogräset borta. Tycker själv att det är jättefint! Man kan inte var tjurig för länge på detta lilla underverk (inte på de andra två sötnosarna heller i och för sig). Ikväll har Svea fått samma dunderkur som Svante och Elis fick när de var små. Hennes hårbotten var verkligen sunkig med skorv och det bästa botemedlet är vanlig rapsolja. Man smörjer in hårbotten ordentligt och sen är det bara att pilla bort det med naglarna, lätt som en plätt. Jag satte henne på handfatskanten så hon fick borsta tänderna och leka med rinnande vatten och snart var skorven puts väck. Efter det lite Rosenserienschampo och vips är hon jättefin i hårbotten. Nästan skäms nu över hur hon har sett ut;)



Nu ligger alla barnen i sina sängar och jag ska snart också krypa ner i min. Hoppas att jag kan få lite ordning på detta hus i morgon för på lördag ska jag ha tjejlunch här och det vore ju trevligt om jag kan släppa in mina gäster utan att de får ett astmaanfall. Ska även försöka att tvätta tre spaltboxar, som jag har blötlagt idag. Nästa vecka är Svea ledig igen så då blir det inget gjort om jag inte får tag på någon snäll barnvakt.


Nåväl....det blev visst långt det här!


Ha det bra och vet ni vad JAG ÄLSKAR MINA BARN:))))))))



1 kommentar:

Filosofie sa...

Hade skrivit typ världens längsta kommentar som försvann när batteriet i min telefon dog. Jobbigt! Men kort och gott ville jag säga att man FÅR tycka att barnen är skitjobbiga. Det innebär inte att man inte älskar dem! Sedan tycker jag att det är härligt att Fredrik och du äntligen efter så många år får se resultatet efter det att ni byggde ladugården i Liljestad. Konstigt bara att Fredrik får betala för kalaset två gånger. Först genom att bygga allt ihopa utan skälig lön och ersättning och sedan vara tvungen att betala det igen i reda pengar. Orättvisa är tydligen Fredriks lön. Krama och pussa familjen från syster yster