onsdag 19 december 2012

Grymma stövlar!

Nu tror jag faktiskt att jag inte kommer att frysa om fötterna längre. Köpte nämligen nya jaktstövlar när jag var i Västervik och på jaktaffären "Jakt och Fiske". De är grymt sköna och vet ni vad?!??? Jag kan ha dem utanpå jaktbyxorna, som ni vet så har jag ju VÄRLDENS största vader som alltid är till ett problem när man ska prova stövlar/ högre skor.
 
Nu är det "bara" att hoppas på lite minusgrader och någon rolig jakt. Grabbarna tjatar varje dag på att vi måste ge oss ut så vi får väl gå en sväng i helgen och kolla efter älg (har ju tre kalvar kvar :) Viltet börjar hitta sina matplatser nu och igår vid ena balen såg jag fyra rådjur och vid den andra tre. Idag gick där även en spetshjort. Svante fyllde ju år i förrgår och han fick bland annat en jaktfilm på tre timmar.....den har vi suttit och tittat på HELA familjen, till och med Svea gillade den. Igår när hon skulle titta på film ville hon först se Pippi men efter en stund ändrade hon sig och sa att hon ville hjortarna :) 
 
Ja, vi är nog lite (jakt)galna i den här filmen :)
 
Jag har för övrigt mått ganska risigt några dagar, förkyld! Men jag tror att jag börjar känna mig bättre och som tur är har jag än så länge hunnit "mota Olle i grind",dvs. inte känt så mycket i bihålorna men det kan ju beror på att jag sprayar för fullt i näsborrarna.
Det där med träning får jag ta tag i när jag blir pigg igen....längtar!
 

Inga kommentarer: