fredag 14 december 2012

Mammografi, 50-årsfest och grisjakt :)

I onsdags var jag då äntligen på mammografi, var inte direkt orolig för jag har inte haft ont sedan jag var hos doktorn men det var ändå skönt att höra att allt såg bra ut :) Efter det åkte vi till Gryts varv där Micke (min gamle chef) hade 50-årfest! Och det var så trevligt och gott! Fick kanonfin mat och god dryck hela dagen och kvällen. Därimellan var det vinprovning och bad i bubbelpool  och badtunna (för de som ville) men eftersom Svea varit dålig så hade vi "bara" tänkt stanna på eftermiddagen och därför inte hade med oss några badkläder. Men vi hade det "gott" ändå :)
 
Vi kom hem vid 12 på natten så det var en lååång onsdag men rolig!
 
 Igår var jag ute på lite grisjakt.....en grupp på runt 6 grisar har invaderat ett gärde i Härad och bökat och förstört vallen. Eftersom VI inte är så förtjusta i djur om förstör för oss så fick det bli lite skyddsjakt! När jag kom tillbaka till bilen fick jag för mig att köra ut på gärdet (där vi plogat åt rådjuren och hjortarna).....det skulle jag inte gjort...jag hamnade uppe på en snövall (och min bil är ändå ganska hög (XC 90) men där satt jag. Min kära make var väl inte överförtjust när jag ringde och bad om assistans, he, he, he. Han blev dock på bättre humör när jag nämnde att det låg en gris på gärdet också ;)

 En ganska fin bild om det  inte vore för att jag sitter så bredbent med en barstol mellan benen ;)
Svea som älskar att baka och dega:)

Nu är det fredag igen och  jag måste tänka ut en fredagsfråga till facebook, förslag???
Ha det bra!

Inga kommentarer: