lördag 8 december 2012

Jobbig natt!

Inatt har jag vaknat hundra gånger. Svea har varit ledsen ett par gånger i timmen och jag har hämtat vatten, oboy och varit med henne och kissat. Jag känner en lätt huvudvärk vilket är ovanligt för att vara mig. Nu på morgonen hade Svea 40,2 itemp och någon timme efter panodil 40.  Hon är inte snorig men klagar över halsont och haren "skällande" hosta då och då. Fredrik har åkt till Viken för att införskaffa mer värktabletter och glass, då matintaget inte är så stort. Känns konstigt att skriva om hur Svea mår och vad hon äter/inte äter......det var ju sååååå länge sedan sist. Vi har varit väldigt förskonade från sjukdomar det senaste året vilket jag varit så tacksam över, behövde verkligen en paus från allt elände som var förr. Jag är än så länge lugn (kanske för lugn????) men går inte febern ner så ringer jag sjukvårdsupplysningen så får vi se vad de säger.
 
 En tugga bulle och en glad Elis som pysslar om Svea för fullt.


Det är ju så här man är van att se Svea nu för tiden, glad, framåt och påhittig.
Ha en fin lördag!

1 kommentar:

Filosofie sa...

Vad söta de är Elis och Svea. Och vad stor hon har blivit Svea. Det går så rasande snabbt. Jag ser det så tydligt på Alvar och känner att jag skulle vilja stoppa tiden ibland. Hoppas Svea snart mår bättre! Kram Sofie