lördag 8 juni 2013

Lite text många bilder!

Kortfattat: Ensilage, kalvar, bilkörning mellan Stjärneberg och åkrarna, fix och trix med fika och lunch till alla, märkning av kalvar, älskade mamma och pappa här, prinsessbröllop :) plus lite annat "plunner". Oj, skulle visst själv hinna sitta ner och äta lite...det glömde jag bort.....= väldigt yr i huvudet. Hur eller hur har denna dag varit bra, vi har fått TRE kalvar (så gudomligt söta) och det bästa av allt mamma och pappa var här:)))) Alltid lika kul!
Kalvarna heter än så läge Sara, Ferdinand, Madeleine och Chris O´Neill "med rätt att döda"(han hade/fick nr: 0007.). Lite synd att vi inte har de inne så man kan kela med dem lite.
Vi är klara med förstaskörden i Liljestad (några "smålyckor" kvar som vi inte tar än) men i Nora är det väl "bara" pressat cirka 10 ha av 40. Nu hoppas vi att det inte kommer för mycket regn i natt/morgon.
 Hönorna fick kycklingar men inte så många var men de är i alla kulörer som finns och sååå söta. Har lagt ytterligare två hönor på ägg.
 
Ja, så det omtalade prinsessbröllopet, JAG VET att det kostar oss "skattebetalare" miljoner och åter miljoner, jag vet att de har köpt in 50 nya volvobilar för cirka 300 000 st (för att köra "det fina folket" i till båten) men kolla in "Vickan" det går ju åka SL-buss också (heja Victoria) MEN jag kan inte låta bli att tycka det är fantastiskt med kärlek och vackra kläder. Jag erkänner....mina tårar rann under vigseln och det spelar ingen roll VEMS bröllop det är...ditt, mitt eller en kunglighet...störst av allt är KÄRLEKEN!
 Jag med min egna lilla prinsessa!

 Och pappas prinsessa.

 Fin utsikt, va?
 Härligt med stora, torra balar!
 Här sitter jag mycket....i bilen...på språng för att hämta något.....ungar, mat eller reservdelar....

 Gissa vilken sida av bordet jag har torkat av? Frömjöl så in i den.
 Finingen Elis:)
 Sommar på altanen:)
 Så här ser luncherna ut nu :)
 Första kalven idag....
 ...och andra....
 ....och så tredje....
 Svea "kör" "ajpäden" och visar sin docka hur man gör.......min fråga är bara varför hon har en ihopknölad hundralapp i vänstra handen....
...och var har hon hittat den?

Nu är klockan 22.30 och det är snart läggdags, Fredrik har ännu inte kommit hem så det är inte så roligt att sitta uppe själv...så GOD NATT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt med kalvar och sommar. Det är ju därför som vi valt att bo där vi gör -ungefär- och leva som vi gör, eller hur!? Sommaren är helt fantastisk! /i

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, sommaren är fantastisk med allt vad det innebär. Ser framemot midsommar ;)
Kram K.

Sara sa...

Härligt att se att det är fler som luchar i det gröna :) Nu är det slut med det för ett tag, skönt!! Fina kalvar och fina namn har de fått också.
Mattias hade ett par timmar ledigt idag, för första gången på länge, blev en liten fisketur men ingen fiskelycka.
Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Sara! Skönt att vara samlade antar jag :) Fredrik är hemma tidigt(cirka 18.00) men sitter här och gnäller om att han borde vara ute och spruta......jag säger till honom att han kan väl försöka vara glad över att vara hemma hos oss ;)
Kram!