tisdag 18 juni 2013

Tisdag!

Idag fick jag vara med på en kalvfödsel :) Det är alltid lika spännande! Det var en kviga som kalvade och det gick bra. Fick ytterligare en kalv på eftermiddagen :)


 Vad vackra blommor det finns :)
På eftermiddagen åkte Svante och jag och hämtade Svea och därefter stack vi till Viken för att köpa flugmedel (att spruta på djuren ute, då det är galet mycket flugor och bromsar) och jodopax (till kalvarnas navelsträngar). Efter det så var Svante på sportaffären för att köpa fiskedrag och då såldes det lotter utanför (för att de firade att affären funnits i ett år). Jag tog fyra lotter (40 kr) och vann ett par gåstavar för 500 spänn :)
Efter det fick barnen en varsin glass och jag kom på att vi kunde gå till Marithas Klipphörna för att fråga om det fanns någon klipptid till Svea. Hade tur där med då gulliga Matilda kunde klippa Svea med en gång :) Hon blev så fin, så fin!

Fredrik är och slår i Mon och har några smågärden kvar i Liljestad och Tryserum, egentligen är jag grymt sugen på grillat och altanhäng men det är inte så kul när man är ensam.
Träningen går inte bra alls.....har helt enkelt inte tid (och lust) men i morgon ska jag på ett spinning/easylinepass....ska bli "kul" ;) Vikten står still men är skitnervös över att det går uppåt när jag inte tränar....kämpa, kämpa! Varför kan inte jag ha en kropp som kan stå still i vikt oavsett vad jag proppar i mig????

2 kommentarer:

Mia sa...

halloj där! Varför ska det vara så mycket hela tiden, att man inte hinner umgås med sina vänner??? hade gärna haft alltanhäng, men jobbade till 19:30.Långa dagar för mig och stå och massera, ok, vet att en bode har ännu längre nu..;-) Vilken tur du har!!! Ska besöka butiken också, kanske fynda nå´t! Det är viktigt att inte fokusera för mycket på vikten hela tiden, du håller igång i ditt jobb, bygger muskler hela tiden. Det viktiga är inte att vara smal, utan stark! Orka med! Tycker jag iallafall, men vet ju hur det är! Ha, ha, så jäkla präkig jag lät nu va? Men så vill jag att det ska vara! Snart dricker vi rosé väl?? Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Tack för stöttande ord Mia!
Nu har jag varit och tränat och jag fattar inte VARFÖR det är så svårt att komma iväg för det är ju så jäkla kul. Men som sagt TIDEN FINNS INTE just nu!
Rosén finns alltid på kylning här;) Välkommen!