fredag 29 november 2013

FREDAGSMYSSSSSSSSS!

Japp, fredag....hjärta som slagit hyfsat "normalt", röjt fram till "Lasses stenar", varit till Viken och handlat och sitter nu här och njuter.....av att ha hela min familj samlad...stora som små. Svante var med mig i Viken och handlade.....det är inte som "förr" kan jag säga.....ALLT jag sa och gjorde VAR PINSAMT! Hur många gånger ska jag behövas skämmas sa Svante när vi gick till bilen. Känner ändå att det är skönt att jag kan vara lite sprallig och spontan (jag HATAR ordet SPONTAN men här passar det in.) Jag vill inte ändra på mig bara för att jag snart har en tonåring i huset, 18 dagar kvar till 13-års dagen.....
 
 Pinsamma MORSAN Karolin.........
Och sötnosen Svea, det är kanske mycket tack vare henne man kan få vara lite barnslig fast att man är 42 år (till Svantes förtret).

Förut när jag var hemma och duschade och skulle sticka till Viken för att handla kände jag bara för att torka mig och krypa upp i soffan och göra INGENTING, jag var trött, så in i den, i kroppen, men ändå pigg i sinnet (eller om det var tvärtom ;) ) Det kanske var detta som bidrog med kvällens val av middag......jag bara inte orkade ställa mig vid spisen och lag mat, så det blir grillad kyckling och pommes till fredagsmysmiddag.
Nu blir det "plurret" så ha det gott!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Hade varit kul att träffa Svante idag på vårt Öppna hus men jag glömde att bjuda in er. Kanske kan ni komma på nästa Öppna hus 25/1 2014? Jag sitter bredvid öppna spisen och njuter. Snart är Ulf och Elina hemma också. Det blir pizza ikväll. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Gott med "enkel" mat. Vore kul om vi kunde komma nästa gång, kanske kan ta med fler aspiranter :)
Kram!