fredag 1 november 2013

Svårt att blogga!

Förklaringen till att jag inte skrivit på ett tag beror på att jag inte kommer in på Blogger via vanliga vägen. Nu provar jag en annan "väg" så vi får se om det går. Vad händer här då? Denna vecka har Fredrik varit iväg och huggit alla dagar utom idag (fredag). Han har åkt tidigt innan barnen vaknat och kommit hem sent när Svea sover. Här om dagen sa Svea "jag SAKNAR efter pappa" åh, vad gulligt. Så ikväll ska vi mysa ihop och baka pepparkakor och laga mat tillsammans, kanske det blir ett litet bad också.
 Svea är fingerfärdig med datorn.
 Städning i landen, tur att jag får hjälp.

 Sven och Isa

 Mys med katten.



Tyvärr är det inte så bra med vår lilla söta katt. Han var ju skapligt bra i lördags men i söndags började han yla över sitt ena ben. Han verkade helt plötsligt ha jätteont. Jag släppte ut honom och han försvann, trodde aldrig jag skulle få se honom igen. Men i onsdags morse var han utanför. Jag ringde veterinären och vi var där klockan 14. Veterinären klämde och kände och konstaterade att det var upp i höften det onda satt. Vi röntgade honom och bilden som blev var inte rolig att se, höftkulan var av......jag grät och de lovade att skicka över bilden till Norsholm (djursjukhuset) och höra av sig till mig igår men än har ingen ringt och jag tycker att han är något bättre. Nu hoppas jag innerligt att de ringer och säger att det kan läka. Jag vill ju absolut inte att han ska lida men om det läker ihop och han kan gå hyfsat så är ju det helt okej. Håll tummarna ni också.
Återkommer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig Sven Håller alla tummar o lite mer Tänker o drömmer om er. Kramar Mor

Filosofie sa...

Men Gud vad hemskt Karolin. Hoppas verkligen han blir bra igen. Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Jag drömmer också om honom och är uppe varje natt för att kolla hur han mår. Hoppas, hoppas också han kryar på sig! KRam