tisdag 5 november 2013

Nya rum!

Har haft lite småpanik ett tag nu. Svea vill ha eget rum och grabbarna egna sängar. Men frågan har varit hur ska jag kunna flytta ALLT själv, slänga allt skräp och städa???! Eftersom min man aldrig är hemma mer än när han sover så har jag haft detta hängandes över mig MEN i söndags tog äntligen Svante första "spadtaget" och nu känner jag mig helnöjd. Jag har fortfarande lite "skräp" att sortera men jag har gått igenom alla kläder, leksaker och "skit" så nu är det inte så mycket kvar. Sveas största önskan var ju ett ROSA rum, men helst också lila, turkos och g*l*i*t*t*e*r........Jag har målat hennes nya rum två gånger och det blev fint och nu är det bara bården kvar som jag har beställt, sen är det klart!
 Grabbarnas nya rum!
 FY så tråkigt det ser ut.....

 Men fint blev det! Måste nog måla trälådan ser jag :)

När jag ändå var igång och städade/sannerade i söndags så passade jag på att klippa grabbarna i familjen. Fina de blev, va?

Igår ringde de från veterinärstationen och det går att operera Sven med gott resultat (höftledskulan var ju av) dock skulle det kosta mellan 12-14 000 kr och kanske mer beroende på eventuella komplikationer i samband med OP. Ganska dyrt för en katt som är oförsäkrad MEN det glädjande var att veterinären även hade sagt att det kan läka av sig själv men att han kommer bli nersatt i sitt ben i framtiden. Vad underbart att höra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör allting så fint, vad du än gör Pojkarnas rum blev ju också fint.Håll efter dem nu att de också håller fint.Kramar Mor

Filosofie sa...

Så fint du har gjort Karolin. Jag fattar inte hur du hinner med allt. Och att du orkar göra allt själv. Du är fantastisk! Kram