torsdag 14 november 2013

Sveas dag idag!

 Svea med sond och STOOOORT äpple.....


Idag är det ju Sveas födelsedag, som jag skrev igår. Den började 06.15 i morse då vi klev upp och sjöng för "lilla damen" och gav henne alla paket. Så härligt!
Så lätt det är att hitta på presenter till en liten tjej som ÄLSKAR ROSA. Dagen har gått vansinnigt fort och Svea har fått vara hemma från förskolan. Vi har gjort tårta, köttgryta, putsat fönster och lagt in kött. Vi har haft gäster hela dagen och det är härligt!
 En glad 4-åring!
 Jag som lovade mig själv i 20-års åldern att ALDRIG köpa en sådan här klänning om jag någonsin skulle få en dotter.......man är väl inte sämre än att man kan ändra sig....om det gör dottern lycklig :)
 Tårta på G! Förklädet har Svante gjort i syslöjden :)

 Den blev ju fin, ju!

 Sveas "plastmorföräldrar" "instagrammar" för fullt.
 Tur att Göran kan hjälpa Svea att knyta skorna.
 Connie och Fredrik kom hem och åt efter att de "panik"styckat en halv älgkviga. John och Bengt var också snälla och hjälpte till.
 Riktiga morfar och mormor kom också och så söta Alvar.
 Min älgkalv hamnade i vår överfulla frysbox.......Fredrik är galen på mig......att jag lägger ner så mycket kött....men vad då???? Vintern kan bli "hård" och lång ;)
Mysigt på altanen är ett måste.
Snart kommer Sveas bästis Mathilda med familj så det är bäst att jag slutar :)

5 kommentarer:

Sara sa...

Låter som att ni hade en härlig födelsedag. Man kan behövas muntras upp den här årstiden. Själva har vi muntrat upp oss en vecka på Gran canaria, men Mattias hade lite svårt att slappna av de sista dagarna. Men så här rena händer har han inte haft på länge ;)
Snart är det advent och jul och sedan har vi inte långt tills våren kommer.
Trevlig Helg! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Bra att han blev ren....skrattar gott, för så kan Fredrik också ha det ibland....när hans händer blir "för" rena måste han jobba mer ;) Härligt att ni har haft det bra, såg så fina bilder på fb-
Kram!

Anonym sa...

Hej. Det är möjligtvis inte så att ni har eller har haft en liten B ponny vid namn Tambo?
Med vänlig hälsning, Lotta.

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Hej Lotta!
Våra grannar har en ponny som heter Tambo, det är kanske de du tänker på :)
Med vänlig hälsning Karolin

Anonym sa...

Hej.
Vart i landet bor ni? Vad heter dina grannar?
Lotta.