onsdag 13 november 2013

Smycken, födelsedagar och älgjakt.

Oj, det har hänt ganska mycket sen sist jag skrev :) Jag har hämtat ut detta fina halsband hos Viktor i Valdemarsvik (VK Design), tycker det är så fint! Som ni kanske kommer ihåg vill jag ju ha en tatuering med mina barns namn "SvantEliSvea" men detta får duga så länge :) Och så får ju Fredrik vara med också :) <3 p="">
 


 Sven börjar bli bättre i sitt ben och han får vara ute lite nu. Men är sjukt nervös över att han ska sätta sig under bilen/bilarna igen.
 Förra torsdagen kom pappa hit för att jaga hare. När han åkte förbi Härad ringde han till mig och sa att det gick tre älgar på ett gärde där. Ko och två kalvar (som Fredrik sett flera sena kvällar). Stack ut och fick smyga tyst (ganska svårt när det var frost) men hur eller hur "nådde" jag fram och en av kalvarna fick sätta livet till, cirka 100 meter hade jag. Efter det hem och köra Elis och Svea till skolan/förskolan :) Fredrik var inte hemma så jag fick hämta traktorn och sedan kom Bengt och vi hjälptes åt att ta ur och flå i Liljestad :)
 Sven och Elis myser i kökssoffan :)
I morgon fyller denna lilla sötnos hela FYRA år, hur kan det ha gått FYRA år sedan vi åkte in till förlossningen?. Och tänk allt "hemskt" som hände där efter, bland annat DETTA!

Men nu ser vi framåt och jag längtar tills i morgon då vi får ge Svea alla hennes paket.
Ja, just det och så har jag fyllt år också :) Hade en fin-fin födelsedag i söndags med min älskade familj.
Imorgon ska Svea vara hemma från dagis och då ska vi "bara" mysa och göra tårta. Mamma och pappa kommer och de ska jag bjuda på middag, så vi har mycket att "stå i".
Hej!
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

HIPP HIPP HURRA för lilla Svea ida´!!!!! STOOOORT grattis till tösabiten & jag hoppas & tror att hon får en kalasbra födelseda´!!!
Grattis i efterskott till lilla modern också!! ;o))
Ha det så jättebra allihopa & ge kissen en extra klapp & nospuss från mig!
Kramar Pia

VK Design sa...

Hej Karolin!
Så kul att du gillar ditt smycke!

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Det är klart att jag gillar mitt smycke, sa fint!