söndag 17 november 2013

Kul helg i Södertälje :)

Oj, vad fort denna helg gick men ändå har vi gjort så mycket :) Fredagen började med en HÄRLIG ko/ladugårdsdag. Gjorde de vanliga sysslorna i både Liljestad och Nya. Sedan kom det lite kalvar från Stjärneberg som vi stuvade in på härlig och fin halm i Nya. Efter det var det välkommet med något sen fika i Liljestad :) Dagen fortsatte med uppsättning av grindar för att ta in våra dikor, tänk va, av 3 kor och 7 kvigor fick vi 10 levande kalvar (alla födda ute) mycket bra år :) Könsfördelningen var sex kvigor och fyra tjurar, så nu kanske jag "lägger på" några tills nästa år :) Vi fick in alla djur utan problem och jag fattar inte att kalvarna var/är så lugna, man får verkligen "komma nära" vilket var/är en fördel när de ska in. Två resor blev det och vi var ganska hungriga efter det. Käkade SEEEEN lunch och tog sedan och flyttade om djur i Liljestad. Rolig dag och jag tycker så mycket om att jobba ihop med Fredrik, det funkar så bra och vi samarbetar på topp.
 
 Vem är detta?

På kvällen var jag på ljusparty hos Marina i "Turkiet", mysigt och trevligt men jag åkte hem efter demon då vi skulle upp tidigt på lördag morgon.

 Lördag och vi åkte mot Södertälje med fam.Wikner. Vi var på Tom Tits (rekommenderas verkligen!) och det var roligt för hela familjen. Kvällen och natten sov vi på ett Scandic Hotell (rekommenderas kanske inte lika mycket om man har barn med sig, då det inte fanns något för barnen att göra, maten var dock god på restaurangen, hotellrummen "så där"). Isabelle och jag hann med lite spa (simma, bubbla och basta) och det var skönt! Idag har i varit och badat i ett äventyrsbad och det uppskattades av barnen. Höjdpunkten var dock när Fredrik och D gjorde stilfulla simhopp från trampolinen, alla (och det var många där) fick sig glada skratt. Tack fam. W för en toppenhelg!
 Mathilda med familj kom för att uppvakta Svea. Det kanske inte blev så mycket tårta ;) men trevligt var det ;)
 Lite bilar med pappa går alltid ner.
 Två spöken???? Fredrik och Svante.....
 Provade lite olika inställningar på min nya kamera, det går att ta "svartvita" bilder.
 Kärlek :)
Barnens buffé var uppskattad.

Nu är det snart läggdags. Hoppas ni också har njutit i helgen. Vädret har ju varit otroligt även om inte vi har njutit så mycket av just det men vi har njutit av så mycket annat. Härligt att göra något kul ihop med baren och Isabelle med familj. Ny dag i morgon med jobb och det är kul det med.
Go natt!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Jag älskar Tom Tits! Längtar efter att få åka dit med barnen någongång i framtiden. Jag tror jag har bott (och firat min födelsedag) på det där hotellet. Hette det Skogshöjd eller något liknande? Vi var där med jobbet på internat. Kram Sofie

Anonym sa...

Jag gillar verkligen också tom tits har en experimentbok därifrån. Vi var där flera gånger när ungarna var små.Vi ses väl på träningen i veckan. Kram Annie