torsdag 15 maj 2014

Grisvak och städning!

Igår var det lite extra kul när jag åkte ut för att titta efter gris för vem får jag se springa över Strompen om inte söta Sune, som skulle bli vår ladugårdskatt i Käggla men som antagligen flyttade in hos någon annan som använder god parfym :D 
Kul var det att träffa honom i alla fall och få kela några minuter. Jag såg dock ingen gris igår och åkte hemåt ganska tidigt (var rätt trött efter sena kvällar tidigare i veckan). Hoppas ni alla såg vilken fin fullmåne det var igår. På tal om måne, så har jag fått en NY teori om min "skenande" hjärtverksamhet. Nu har jag försökt att observera hur det är inför fullmåne....och jag tycker nog att mitt hjärta slår värre då. Månen kan ju göra så MYCKET, skapa ebb och flod, göra så jag drömmer MER än vanligt så varför inte, att den drar, med sina näbbar och klor i mitt hjärta???????? >Kommentarer på det, TACK!!!!!!!<

 Söta Sune och jag korsar våra vägar ibland.

 Min kamera är ju tyvärr under ALL kritik så det finns ju inte en chans i världen och visa hur vackert det var!
 Heja Sofie! Men liiite besviken är jag på tidningen Land att de inte kom ut till oss i Tryserum när jag ringde för ett par år sen och sa att vi var VERKLIGEN en byskola på G. Vår skola ligger i en LITEN by, skolverksamheten bedrivs i en LITEN byggnad som det varit skola i sedan 30-talet, förskolan är på samma ställe, fast i ett annat hus, FRÅN 1855!!!! Vi har idag en STARK tillväxt till både skolan och förskolan och i dagsläget är det cirka 65 elever i förskoleklass-6:an och i förskolan ca:30 barn. Men HALLÅ!!!!!Det är ju ENORMT! Är faktiskt lite stolt att jag har varit med på ett hörn för denna utveckling. Kanske BÄST att kontakta Land igen. Här kan du läsa om VÅR skola: http://www.tryserumsfriskola.com/
 Hjortar är det gott om nu. Ser olika individer VARJE dag. Dessa betade på Strompen och jag måste ju säga det, att dov är så roliga. Doven är lite speciella, för de är inte skygga när man kommer med bilen, utan stannar upp, ställer sig bakom något träd som om de blir osynliga då:)
 Så här fint är det i Liljestad, just för tillfället! Visst vi har också en"baksida" där alla maskiner och andra onödiga (tycker jag) och bra-ha-saker ligger tycker min man. Nu bara måste vi försöka få tid att snygga till lite där också!!!
 Kanske ser lite FÖR öde ut???
 Både grus, salt, sladdat, trimmat och vältrat, vad tycks????????
 Lite kvällsmys innan hemgång :)
 Kaninfarm under uppbyggnad! Någon som vill köpa en eller flera?
Ja, så var min dag!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Jag tycker det ser ut som om det är ordning och reda på gården! Som om någon bryr sig och lägger ner tid på att hålla ordning. Önskar jag hade samma ordning på "min" gård. Men jag ska dit! Kram

Anonym sa...

Sofie! Jag önskar att jag hade tid att hjälpa dig också :) Kram K