torsdag 1 maj 2014

1:a Maj

Kaninerna växer så det knakar och våren är här även om det är galet kallt just idag. Ångrar så mycket att jag inte tog kort på liljekonvaljerna uppe i Nora som jag såg i tisdags.....hur tidigt är inte det????

 Söt tjur i ladugården :)
 Gick och hämtade min bil vid Strompen i går (hade hämtat Boxar´n där tidigare) och så underbart det är med våren. Allt spirar och Fredrik har sått gärdet vid "Nya" som jag har döpt till "Sunesslättt", efter att Sune "bor" där :)
 Nu är det bara vältring kvar.
 Vattenhålet får lite frön i backen.
Rotade fram mina fina snickarbyxor som jag nästan glömt bort och de har varit så sköna att ha på sig under vårbruket. Jag har till och med tagit av mig långkalsongerna denna vecka.

I dag har varit en ganska stor städardag, men har hur mycket kvar som helst, finns ingen ände......med tre grabbar i huset :) Men det gör inget bara alla mår bra.
I går var vi hos Pia och Jonas och hade trevligt och åt hur god mat som helst. Kom hem sent, jag körde så då blev det några "viltrundor" innan vi var hemma, såg älg, rådjur och grisar :)

I morgon FREDAG!!!

Inga kommentarer: