lördag 10 maj 2014

Lördag!

Då ha vi fått ut alla TIO dikorna till Härad. Det var de fetaste kor jag sett :) Mina tre "Björkökor" är lugnen själva men sen är de ju 13 år också. Nu får vi se om det blir några kalvar i sommar :)
Säger det igen: kor är mina favoritdjur :)

 Svea var med på kosläppet idag :) Helt rätt klädd......
 Älskar den här bilden....här pratar vi G*L*Ä*D*J*E*R*U*S!
 Det syns väl att hon är gammal och vis?
 Om jag älskar kor så är jag lite mindre angelägen om gris.......i alla fall när de gör så här i vårsådden.....
 Idag åkte vi hela familjen till Kårtorp och käkade. Simon (Svantes kompis) och jag tog "Vittviksburgare", Fredrik pannbiff (oxå från Vittvik), Svante ryggbiff från Fogelvik......ja, vi är nog lite galna som åker "bort" och äter kött men det är ju ändå en härlig och rolig känsla att få äta lokalproducerad mat på restaurang. En stor eloge till Pia som verkligen satsar på SVENSKA råvaror från trakten :) (Elis och Svea åt pannkakor, om du undrar).
Nu jäklar ska Svea ta kål på grisarna....

Ha en härlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

.....ja, dom där fotona på kossorna.....helt outstanding & underbara!!!
Kossor ÄR kloka.....det bevisar våra sommarkossor för mig dagligen......löv it!!!
Kramar från Pia