onsdag 14 maj 2014

Tandläkarbesök, träning, jägarexamen och en gris!

Oj, vilken lååååååång dag det blev igår. Först på morgonen bar det av in till Norrköping för "fix" inför Svantes tandställning. Väl hemma vid 11.30-hugget så bestämde jag mig hastigt för att åka till HB och träna, dels för att det var "evigheter" sedan och dels för att mitt hjärta slår konstigare än konstigast, inbillar mig ju att hjärtat mår bättre efter träning :) Körde först en halvtimme i högt tempo på crosstrainern och sedan ett jättekul cirkelpass som Annsofie hade, var helt slut efteråt :) Väl hemma var det bara att äta lite och sedan duscha för att åka och hämta Simon och Svante för att åka till jaktskyttebanan i Toverum. Vi var där lite innan 16 och kom därifrån prick 20.00, gissa om jag hade två superduktiga grabbar i bilen, som nu har klarat hagelskyttet och grundprovet (skytte) för studsare. Nu är det "bara" älgskyttebanan kvar och det ska de snart också börja att träna på. Båda grabbarna fick så mycket beröm av ALLA  (i både uppförande, intresse och skytte) och det är klart att man blir stolt!


När vi åter var hemma drog jag på mig jaktkläderna och åkte för att se om jag såg någon gris. Satt först i Käggla på sådden (där de bökat kvällen/ natten innan). Det kom inte ut några djur men när jag sedan kom till Liljestad gick det ett stort gäng grisar där på Hemgärdet. Lyckades komma nära utan att bli upptäckt och kunde välja ut en lovlig (alla var jämnstora och inga kultingar fanns med). Tyckte att skottet satt bra men som vanligt sprang de "huller om buller" och in i skogen. Jag åkte raka vägen hem och hämtade Isa, eftersöksselen och Fredrik hängde också med.

Tidigt på morgonen hade Fredrik skjutit en stor galt som också sprang i väg, den hade Emil (kusin) och han spårat med Isa (cirka 80 meter) och det hade gått jättebra.
Nu när jag också var med blev hon (Isa) helt förvirrad och bara ville vara där jag var, så Emil och Fredrik tog henne och genast blev det bättre. Hon behövde dock inte gå så långt, det var mycket blod och efter cirka 30 meter lång den där, en fin gylta, träffad med ett perfekt hjärt/lungskott. Så himla skönt! Där ser man vad bra det är med EFTERSÖKSHUND! Helst när det är kolsvart ute (jag sköt vid 22-tiden).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tummen upp för er alla!!!!
Kram Annie

Filosofie sa...

Grattis till grisen hoppas den smakar bra på spisen!