tisdag 6 maj 2014

KALL tisdag

Brrr....det är verkligen ingen värme i luften. Nu behöver vi värme och regn, blev färdiga med vårbruket igår. Plockade "miljoner" stenar i Käggla medans Fredrik vältrade och sådde igen "Sunesslätt", så nu ser det faktiskt skapligt ut även om det fortfarande ligger mängder med små, små plastbitar över en stor del av gärdet (från de förra ägarna). Jag gick och plockade bort på halva gärdet men gav sedan upp. På eftermiddagen vältrade jag det sista uppe på Björnmåsen och det är ju så roligt!

 Två söta glasögonormar :)
 I söndags var vi i Nora, Svea plockade blommor och jag sten.


 Vi hade med oss en av de lite större kaninungarna, som Svante passade på att gulla med, mitt på gärdet :)
 Vackert!
 Så fick vi sex kycklingar i söndags, är lite besviken då hälften av äggen var "tomma".

 Vi har nu fyra lite större kaninungar och åtta små.
-
I lördags var vi på 80-årsfest i Liljestad och på kvällen var vi hos Mia och Andreas, där vi åt jättegott och satt och pratade och hade trevligt till sent på natten.

Idag har jag först varit hos tandläkaren med Svante (nu börjar tandställningsresan), efter det gjorde jag ladugården sedan hem för kaffe och kontorsarbete. På eftermiddagen var det dags att åka in till Norrköping för att ta bort Elis gips och nu i kväll har vi varit i Nora för att hämta hem vår traktor.

Igår kväll var jag hos Lotta på "tjejträff", härligt att träffas och bara prata (och NEJ! vi pratade INTE skit om någon, bara så NI vet det!!!!!)
Nu blir det lite plock innan läggdags!
Ha det bäst!

Inga kommentarer: