onsdag 28 maj 2014

.:Onsdag 28 maj 2014.:

Alla dagar går i samma lunk....idag har jag trimmat i Liljestad (det är faktiskt ganska fint där nu) och på eftermiddagen tvättade jag färdigt i ladugården. Fredrik har varit hemma idag och han har grävt och lagt täckdike på Måsen, duktig och noggrann han är min man, nu kommer det bli ytterligare 3 ha att bruka.
Kalven vi fick här om dagen vill bara visa sig på långt håll med sin mamma så bildbeviset dröjer.

 När vi köpte "Nya" så tillverkade Fredrik en väldigt SMART sak att dra ihop gammalt elstängsel och taggtråd med. En "pelare" som är fäst baktill med kätting i Drivaxen, och som lyfts upp med kranen. För att "hala" in tråden snurrar man rotatorn och då följer tråden med "lätt som som en plätt". Det är många kilometer tråd som sitter runt om nu :)
 När "rullen/pelaren" är full är det "bara" att göra en ny, (i alla fall "BARA" för min man):)

 Här är har Fredrik bytt packbox på 1470:n. Jag hjälpte till med boxar´n för att få hydraulpumparna på plats.....
Svårt att se men i morse när vi kollade till korna sprang ett gäng gäss på gärdet.....mängder med gässlingar i olika storlekar var det med. (Klicka på bilden så blir de större).

I kväll har jag HJORT (medvetet felskrivet) biffar av den sista färsen av min dovhjort. Blandade i finskuret bacon. Det blev jättegott. Åt även supergoda kräftor från dammen i Liljestad (9 st).
Nu sitter vi här och "kurar skymning"  och har det allmänt skönt efter en härlig arbetsdag :)
Hoppas ni också har det bra.

1 kommentar:

Filosofie sa...

Låter som om ni har det bra. Jag vill se mer bilder på Elis när han åkte limousin till kalaset. Kram