tisdag 22 juli 2014

En vanlig tisdag!

Helt grymt varmt är det nu! Vilken hetta! Fruktansvärt torrt i naturen.....kris på vallarna och för kantarellerna :( 
Men det gäller ju att gilla läget och njuta av varje sekund man inte behöver ha mer kläder på sig än kjol och linne och kunna sitta och svettas på altanen tills myggen kommer :)
Som vanligt går det dåligt med bloggen på sommaren men jag kan visa ER bilder från den gågna veckan. 
 Gissa om Svea blev glad när hon fick brev från Bamse. Jag blev också jätteglad när jag såg att det var ett personligt brev där någon lagt ner hela sin själ. Trodde hon bara skulle få ett vanligt dataskrivet brev (typ som alla andra tusen barn också får) men detta var supergulligt! Vilket engagemang!
 I fredags satte vi äntligen upp vår skylt i Liljestad som stått i verkstaden och väntat på det kommande 100-års jubileumet. Och efter tre år (fjärde säsongen) tog vi ner den gamla skylten och arkiverar den inför framtiden.

 Fredrik tar ner den "gamla" skylten.
 Och borrar för den nya.
 På fredagskvällen åkte Annie och jag mot Loftahammar, Skorven och till Hasselö för att äta grillbuffé och lyssna på Kajsa Grytt. Fredrik var hemma med Svea som HADE scharlakansfeber och fick penicillin. Vi fick en magisk kväll i skärgården med mina kära systrar, svågrar och roliga människor:)
 Glada bönder!
 Bästa Kajsa!
 Det sedvanliga idolfotot :)
 Skärgården är underbar!
 Christel och jag smilar!
 Den här fina bilden tog Ulf ( med min kamera) på sin älskade fru, tillika min lillasyster, mästerfotograf måste jag säga :)
 100-år festen som blev så lyckad!

 Elis Wahlman X 2 :)



 Konstigt nog började det regna och de som grillade (tamgris och vildsvin, som jag skjutit) blev genomblöta.

 på söndagen hade vi efterfest i Liljestad och invigde skylten med våra hyresgäster. Vi skålade i champagne och åt rester från gårdagen (det blev liiiite kött kvar från gårdagen).
 Var är Svea?

 Tjusig va?
 Varmt och skönt!

 Vi fick se många bilar och andra ekipage......när vi satt vid skylten :)


 God middag blev det (igen). Och jäklar vad jag skrattade åt alla roliga anekdotner.
 Igår var slaktbilen hos oss. Tog några bilder på tjurarna innan. Fick slaktdata idag, den tyngsta vägde 517 kg (slaktad). Helt otroligt!!!!!!


 Älskar mina djur!
 Hela den här lastbilen blev full!

Oj, hamnade den här bilden här????? Så himla fin du är Annie!

Nu blir det grillat vildsvin för fjärde dagen i rad, gissa om vi tog upp "för mycket" kött tills lördagen.
Ha det gott!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte också att kvällen blev magisk!!! O vilken härlig hundraårsfest o superfin skylt.Kram Annie

Filosofie sa...

Kul att träffa Annie! Och dig syrran. Kram

Anonym sa...

Hej! Det är så roligt att läsa din blogg och se bilderna. Då jag är utflyttad Tryserumsbo känner jag ju igen vissa ställen och peroner. Nu måste jag fråga, bild 13,visst är det Olle som sitter där i rutig skjorta? Vi gick i samma klass och det vete sjutton om jag sett honom sen dess. Kul att se! / MVH Ingela

Anonym sa...

Hej Ingela!
Ursäkta att jag inte har svarat på din kommentar men det var först nu (11/8) som jag såg den. Jättekul att du tycker om bloggen blir verkligen toppenglad av att höra det!
JAVISST, är det Olle som DU ser på bilden. Olle är kusin till min man och det är hans mamma och pappa som är våra hyresgäster i Liljestad.
Kul, att du kände igen honom efter så många år :)
Ha det bra, mvh Karolin