onsdag 16 juli 2014

Min kamera är inte vad den har varit.

Hua, vilken natt det blev.....Svea grät eller snyftade var femtonde minut inatt och utöver det skulle det kissas och drickas om vart annat. Min nattsömn har i och med det varit USEL! Vid 04, gav jag henne en "stjärttablett" och efter det somnade hon igen. Jag låg och tänkte på min senaste kalv (och som jag fick ge lite råmjölk igår då mamma ko:s spenar var lika stora som trafikkoner och i och med det VÄLDIGT svåra att få in i munnen på en nyfödd kalv) och tänkte att det är lika bra att jag värmer på lite ny råmjölk och åker bort och ger kalven. Väl på plats strax någon gång efter halv fem möts jag av Mamma Ko med NU spenar som ser ut som russin (vilket betyder att kalven snuttat under natten), vilken LYCKA! För säkerhetsskull provade jag att ge kalven mjölk och sedan "köra upp" den så att den gick till sin mamma, där den omedelbart började dia. 
När jag väl kom hem och gick och la mig sov jag ganska länge, välbehövligt! Svea väckte mig och sa:
 -Mamma, känn i min panna! Så skönt att känna normal värme och inte hetta som i en kamin. 

Vi har även idag (i denna värme) varit ute och gått med vagnen, det blev en tur till Liljestad.
Tyvärr fick Svea feber på eftermiddagen igen.....och Svante är inte helt ok han heller och det är inte roligt!

 Min kamera har börjat att "lägga av" sedan den låg i bilen ihop med en vattenflaska som läckte (någon vänlig själ hade inte stängt korken....LÄS: Karolin).......så nu måste jag verkligen köpa en ny mobiltelefon med världsbäst kamera i, jag som jämt tar bilder.
Fredrik är i Liljestad och försöker byta en vattenpump som är trasig. Hoppas att det blir ordning på det hela, snart!

Nä, det var allt!

Inga kommentarer: