fredag 25 juli 2014

Ingen rolig fredag!

Näe, nu är jag trött på alla sjukdomar, vi som aldrig brukar vara sjuka (sist var magsjukan i våras). Nu har Svante, Svea, Elis och nu även min älskling haft (har) ont i halsen. Fredrik blev skitdålig igår efter att Svante och han hade kört hem balarna från Siggebodal, Bålebo och Strompen. Tidigt i morse viskade han till mig att jag var tvungen att ringa VC (stackare). Han fick en tid redan vid 09.45 och mycket riktigt var det halsfluss och han fick penicillin 3gg/dag i tio dagar.... I onsdags så sa vi att vi skulle ta oss tre dagar ledigt (fre, lör, söndag......) så gick det med den ledigheten. SKIT! Men jag tycker så synd om honom för han kan verkligen inte svälja alls (så var det för barnen också). Inte särskilt roligt heller att veta att det är "bara" jag som inte haft skiten nu, men å andra sidan hade ju alla fyra magsjuka (och Svea spydde i stort sett på mig hela tiden) och jag blev inte sjuk. 

 Finaste altanen!
 Nu går solen ner starx innan 21.
 Jag vill ju att han ska vara så här pigg!!!!!!

 Fem dagar i rad blev det vildsvinskött. I onsdags var också Nettan och Göran här och åt men då tog det äntligen slut. Hur eller hur tycker jag att det har varit riktigt gott, (alltid extra gott när man själv nerlagt djuret ;)


 Sven vilar sitt onda ben.

Flera år i rad har mamma, pappa, Christel med flera åkt till S:t Anna på sommarkonsert med Peter Johansson och Matilda Grun. Mina kära släktingar har alltid sagt: "att de är så bra, sjunger så fantastiskt och att de är så duktiga". Ja, ja har jag jämt tänkt, så BRA kan det väl inte vara MEN igår åkte jag och Nettan dit (tack vare att min kära mor fixat biljetter åt mig) och jag kan sammanfatta det hela så här: Jag fick "ståpäls" på armarna och tårar i ögonen flera gånger under konserten. Det var så in i norden vackert och bra och efteråt när vi kom ut på kyrkbacken skulle jag kunnat börja stortjuta av glädje så berörd var jag. Så jag säger som alla andra: DE SJUNGER SÅÅÅÅÅÅÅ OTROLIGT BRA!!!!!

Inga kommentarer: