måndag 28 juli 2014

Nu har jag kommit på det!!!!

Att det BÄSTA med att INTE ha någon semester är att man slipper ha ångest söndagen innan man börjar jobba. När jag arbetade här på Stjärneberg (med att mjölka kor) såg alltid (världens bästa) Göran till att jag var ledig första måndagen efter min semester, det kallar jag personalomsorg :)

Nu när vi haft TRE dagars "ledighet", det vill säga jag har jobbat och Fredrik har varit (faktiskt, jag vet att han är man....) jättesjuk så känns det ändå kul att jobba. Jag får ju göra det jag tycker är roligast i världen gå till ladugården och sedan röja sly :)
Det är klart att man längtar efter att kanske åka någonstans med barnen så att de får minnas något "roligt" från sommarlovet men å andra sidan tror jag att det "gillar läget" och är nöjda, vilket är skönt!

 Fredrik skrattade jättemycket idag när han såg mig efter jag tagit av mig huggarhjälmen.....vad menar han?????


 Nu är han på G igen, fy vad tråkigt det är när han varit sjuk, har faktiskt varit lite orolig. Extra JOBBIGT blev det i lördags, när jag gjorde ladugården och hittade en tjur som hade hängt sig....varför måste sådana saker hända när man är ensam????

 Idag kom Bengt med Drivaxen och Fredrik och han svetsade.
Min fina avelstupp (som ger grönvärpare i avkomma :) )

Ha en bra måndagskväll!

Inga kommentarer: