tisdag 15 juli 2014

Tisdag idag och halva sommarlovet har gått.

Jo då, jag lever än.....förra inlägget kanske blev lite för deppigt men ibland känns det så hopplöst med hjärtat.......Jag kommer inte att skriva så mycket men visa ER lite bilder från den senaste veckan.

Idag har jag varit hemma med en febrig Svea men igår kom jag iväg och jobbade lite (fast att Svante låg hemma och hade feber). Gjorde ladugården och röjde i Liljestad. Hade tänkt fortsätta röja efter middagen men då var det en ko som kalvade i Härad så jag vaktade på den istället. Allt gick bra och det blev en grann kvigkalv :)

 Lunchdags i Härad när Fredrik pressar.

 På tisdagen (8 Juli) skjutsade vi Svante till Vimmerby, där han skulle på folkrace med Simon och Jocke. Vi passade på att fika inne i stan innan vi åkte hemåt. På kvällen kom Hanna, Jens och lilla söta Albin. Vi hade tur att kycklingarna i kläckaren började kläckas så alla fick se. Det blev 11 stycken (tack vare några "kejsarsnitt" uträttade av mig själv:)



 I torsdags körde Fredrik och jag hem balarna från Härad och från Hemgärdet i Liljestad (KUL!) Hämtade Svante i Vimmerby framåt kvällen och när vi kom hem därifrån gjorde jag hamburgare på "kött från vår egna gård". De blev suveränt goda :)
 På fredagen åkte Svea och jag till Loftahammar för att träffa lite härliga tjejkompisar. Här med Cissi, Ellie, Petra och Hanna (och barn). Vi var på Sjökrogen och åt. På eftermiddagen åkte jag ut till Tättö där Mia och Sara bjöd på fika. Hade en trevlig stund även där :)
 Mina "vapendragare" enda sedan lekis (det ni!!!). Cissi och Hanna :)

 Tättö är vackert!
 Och därifrån ser man en av mina favoritöar Rågö :)

 Mor och dotter :)



 Sara fotar sina söta barn :)
 På kvällen var vi bjudna till Annie och Johan där det bjöds på som vanligt supergod mat och många härliga skratt :) Tusen tack för en toppenkväll!


 Helt okej att grilla med den här vyn :)
 Tjejerna blev totalt krossade av grabbarna i TVÅ kubbmatcher :((((
Jag efter 2,5 km löpning....

I lördags kväll åkte vi till vårt sommarställe där vi barnen fiskade, vi grillade och sedan spelade familjespel (som vanligt). Hade en toppenkväll med min älskade familj :)

Idag har jag "trots" att Svea varit sjuk, gått Häradsrundan med en sittvagn som hade punka (och med Svea i) i 27 plusgrader (i skuggan). Varmt, svettigt men skönt! På kvällen kollade Fredrik och jag till nyfödda kalven och tro det eller ej men jag S*P*R*A*N*G hem (i och för sig BARA 2,5 km, men bättre än inget, eller hur???). Nu hoppas jag på att Svea piggnar till, för Kajsa Grytt spelar på Hasselö på fredag och jag har beställt bord!!!!! Hon hade 39,5 förut, så hon är inte så värst pigg........lilla stumpan. Svante mår bättre idag men har fortfarande ont i halsen.
Det var allt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själva det är så roligt när ni kommer med full fart på alla ungar gillart!! Jag har funderat påvad jag skulle skriva om ditt förra inlägg för att inte bli för negativ själv har ju samma problem som du just nu med skenande våg o dålig motivation. Men man kan ju bara göra något åt det själv så det blev en cykeltur igår kväll efter att vi såg dig jogga in mot Stjärneberg när vi skulle hämta bilen på verkstan. Tack för den motivationen. Ha det gott. Kram Annie