måndag 16 maj 2016

Grönt veckoslut, kycklingar, kattungar och träning!

I fredags tog jag med mig Svea och hennes klasskompis Moa och åkte till Gamlebygymnasiet, där det var "grönt veckoslut". Vilken toppendag vi fick! Så mycket roligt för tjejerna. De fick ansiktsmålning, tog kort ihop med en orm, åkte traktor och vagn, hästridning samt titta och klappa på alla djur!!! Jag hade det också jättekul. Vi var där redan vid 9 och åkte därifrån vid 14-tiden. Hade jag inte haft Essie ensam hemma så skulle vi lätt kunnat vara kvar tills det stängde. Istället for vi hemåt till hund och lagår'n. 

 När vi väl var hemma tog vi med Essie och gick till ladugården. Medans jag hade ut bal så kelade Svea och Moa med Stinas kattungar. När vi gick därifrån kom Samira ut från ett utrymme vid magasinet. Såg direkt att hon "kässlat" så då började vi leta efter kattungarna. Vi hörde små pip men hade svårt att lokalisera varifrån det kom. Som den djurkännare jag är kunde jag efter en stund hitta dem....fyra hyllvåningar upp i en hink.......hur tänkte hon där????
 Bästa Svea med lockar!
 Gissa hur många kattungar det var??? FYRA stycken, tre röda och en trefärgad. För att underlätta lite för "förstföderskan", tog jag en av de röda och gav till Stina som utan tvekan genast tog hand om sitt barnbarn, hon är en otrolig kattmamma.
Är det någon som är intresserad av en kattunge så hör gärna av dig. Tre är tingade.
I lördags var vi och hämtade hem 30 kycklingar som hade varit på grönt veckoslut. De är just nu i Härad men skulle gärna vilja ha dem här hemma när de börjar värpa, får se hur vi löser det.

Träningen då?
Förra veckan blev det sex träningstillfällen. Mån-Easyline
Tis-En timmes PW
Ons-En timmes PW
        -Gympa (bästa passet).
Tors-En timmes PW (med lite jogg)
         -Cirkelträning  (skitkul).

Och idag har det blivit två pass:
Easyline  och Core .
Nu är jag uppe i 44 pass av 60.
Nöjd!!!!

Inga kommentarer: