onsdag 11 maj 2016

Nya liv i djurvärlden!

Nu är jag inne och dricker mitt goda förmiddagskaffe. Passar på att skriva några rader.
Det är verkligen något speciellt med våren, det grönskar och djurriket ökar med nya individer.  I morse åkte jag som vanligt till Härad för att titta till mina kor och möts av en nyfödd liten kvigkalv. Jag blir varm i hjärtat av dessa små sötnosar. När jag åker hemåt ser jag "våra" tranor som har varit på ett gärde hos oss, brevid dem syns två små nya "kycklingar" (ska försöka ta en bild).

Väl i lagår'n så möter jag Stina.....hon var smal så hon hade fått kattungar och jag tyckte det såg ut som om det var två spenar som var diade. Frågan var nu bara......var tusan har hon lagt dem??? Hur eller hur, så lyckades jag lista ut var men tyvärr är det under ett uthus.  Ska se om jag kan nå dem med Sveas hov, såg två stycken men kan ha missat någon....fortsättning följer.
Måste också berätta att i förrgår kom vi ifatt en andhona med ett 10-talet ungar i ett långt koppel efter sig. Oj så söta och små de var.
Visst är det fantastiskt!
 Trevlig dag på ER! Nu ska jag gå en liten promenad med Essie. Vi hörs!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Maj månad är bäst, ingen protest! I år dessutom med Grönt veckoslut! Vi ses på fredag! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Helst den 14:onde va???? Ha, ha! Japp i morgon kommer vi!!! Ska bli skitkul!!!