måndag 9 maj 2016

"Långledig".....

Vi hade ett fantastiskt dygn i Jönköping. Käkade i restaurangen på hotellet i vacker kvällssol. Gott var det också! Efter maten åkte vi upp till vår svit, längst upp i huset. Tro det eller ej men vi gick och la oss och vi somnade vid 22- tiden, var astrött.
 Elis och Fredrik.
 Min goda schnitzel men supersmaskiga pommes, så krispiga.
 Vår utsikt från 9:onde våningen. Jönköping är otroligt vackert!


När vi kom hem på torsdagen, vid 14-tiden fortsatte Fredrik att så och jag började vältra, så ku!!!!
 Vi blev färdiga i Härad i fredags. Så nu hoppas vi på regn, även om vi just nu har sommarvärme. I helgen under vår "långledighet" (skämt, vi jobbade både lördag och söndag) fortsatte vi med sådd och vältring på Björnmåsen.  Och så släppte vi ut våra FETA dikor....alltså, de ser ut som tunnor.  Två kalvar har vi fått, det bästa som finns! !!!
 Vackra djur!!!
 Sex "gamlingar" och fem kvigor....

 Bakom vårt hus, utslagna liljekonvaljer  (10 maj).
 Essie är så jäkla rolig, här har hon hoppat upp hos mig i soffan, och ska gosa.

 Körsbärsblommorna blommar för fullt. Vilken härlig tid det är ute.
I växthuset växer det så det knakar. Planterade sallad och morötter för flera veckor sedan...och de har kommit jättelångt. Purjolöken är kvar sedan i fjol likaså persiljan, gräslöken och kryddväxterna.  Tomatplantorna köpte jag och planterade idag.

Ikväll var jag och tränade easyline en timme, ville verkligen inte men som vanligt är man nöjd efteråt.
När jag kom hem gick jag en PW med Essie i en timme, så pass 37 och 38, check!

Nu ska jag snart försöka sova, lite trångt i min säng bara....Svea och Fredrik tar upp den mesta platsen, brukar nu för tiden alltid lägga mig skavfötters, för då blir det lite mer utrymme.

Inatt hoppas jag på kattungar, Stina hade mjölk i spenarna idag....Samira är också på G. Spännande värre!
Återkommer!

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Skavfötters är det nya vanliga :-) Det är ju enda sättet att få sova nu för tiden. Växtlighet i växthuset ser kanon ut. Ses vi på Grönt veckoslut i helgen? Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Ja, vi ses på fredag hoppas jag!
Kram!