onsdag 25 maj 2016

Röja vecka!

Eftersom jag är handledare åt David så röjer jag också (som ni vet att jag älskar att göra) så han inte är ensam. Vi håller fortfarande på med betet nere vid badplatsen och idag vräkte jag ner asstora alar nere vid berget mot sjön. Bra att öppna upp lite då det verkar finnas många skumma typer, som tydligen gladeligen, promenerar genom koflocken med allehanda fiskeredskap med sig.
Lite märkligt är det att så många fiskar på vårt fiskevatten utan att fråga oss om lov. Men framförallt att våga ge sig in i en kohage utan betänkligheter, helst nu när en del kor har kalvat. Vet faktiskt inte ens själv om jag skulle törs göra det hos någon annans djur. 

 Jag tror vi blir färdiga där i morgon och då "hoppar" vi på nästa projekt.
Samira, den fulingen, hade flyttat sina kattungar igår. Ussa ska ha den trefärgade så hon och jag letade efter dem men lyckades inte hitta dem. Idag hade jag bättre tur och fann de i Sveas gamla bilbarnstol som låg i verkstaden. Det måste ju vara ett säkert ställe, eller hur?

Ikväll så blev det då sista gympan för i år med Jennie. Så roligt och så intensivt! Träning nummer FEMTIO av sextio. Sååååå skönt! Fick äntligen lite träningsvärk efter Tabata i måndags, så nu kommer jag köra det istället för easyline på måndagar. I morgon blir det cirkel, också kul!
God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

De som fiskar kanske tror att det är allmänt fiske i insjöar med som vid havet. Gör som vi beställ fiskerättsutredning så har man på pappret att ingen annan har rätt att fiska på sitt vatten utan lov. Det var värt pengarna. Aja baja Samira inte gömma mina kattungar , de tycker det ska bli så roligt att ha sommarkatt i Rammsvik. Om vi får kanske vi kunde hälsa på dem innan vi hämtar dem? Kram Annie