måndag 22 augusti 2016

Äntligen vardag!

 Igår åkte vi med Svantepojken till Vretaskolan. Det känns stort på något vis. Både roligt och vemodigt på samma gång. Vet att han har en mycket rolig och lärorik tid framför sig.
 På kvällen var Annie och jag (mamma och pappa också) på Lill Lindfors som uppträdde i Tryserums kyrka. Det var en fin konsert med fantastiska musiker. Jag skjutsade hem Annie efteråt och när jag åkte över bron vid Hornsberg så var det så här vackert på sjön och på himlen.

 Idag har det även varit en stor dag för både Elis och Svea. Elis börjar sjuan i Viken och Svea börjar ettan i Tryserum. Båda var väldigt nöjda över sin första dag, härligt att höra.
 Jag var med Svea i skolan fram till 09.30. Åkte hem och intog gott förmiddagsfika med min älskade man. När vi fikat färdigt satte jag mig på kontoret (köket) och betalade in "tusen" fakturor......
När jag var färdig med det åkte jag och röjde i Härad ner mot Sjöhagen. Det börjar bli jättefint.
Det blev sen middag (runt 15) men jag hann ändå åka och röja en timme till innan jag hämtade Sveis.
Nu blev det röjning på en plantering vid Björnmåsen. Mycket sly (mest björk) för att få fram granplantor. Skitkul!!!! Fortsätter i morgon tänkte jag.
.....gissa vad jag har gjort mer????
Jo, jag har faktiskt varit och tränat på HB. Det blev en timmes easyline.  Förra vecka gick jag en timme med hundarna så TVÅ pass avklarade den här höstterminen. Ska jag sätta 40 pass innan julafton som mål? (Är du med Sofie????) Det borde ju vara rimligt?
Av min sommarträning blev det nada....min vänsterhand gjorde sjukt ont och då tappade jag sugen. Nåväl, "bara" att bita i det sura äpplet och köra på igen.

2 kommentarer:

Filosofie sa...

Hmm, jag måste få en läkartid först så att jag får reda på vad som ät fel med höften. Eller så skiter jag i det och kör på. Ska fundera på det. Jag är intresserad! Kram

Lina eller Karro-det är jag! sa...

Näe, har det inte blivit något bättre???
Hoppas du kryar på dig!
Kram!